استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم مرتفع شدن مشکلات موجود در بازارچه های مرزی استان، گفت: در شان تجار نیست که در بازارچه های مرزی در یک کانکس ساکن شوند و یا از امکانات رفاهی برخوردار نباشند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

حجت اله دمیاد گفت: باید از تمام ظرفیت ها و پتانسیل های موجود برای توسعه استان استفاده کرد تا شاهد رونق تولید و اشتغالدر استان باشیم.

وی گفت: در حوزه تجارت نیزظرفیتخوبی در کرمانشاه داریم که وجود بیش از 300 کیلومتر مرز مشترک با استان های دیالی و سلمانیه عراق و همچنین بازارچه های مرزی از جمله این پتانسیل هاست که می توان با کمک آن ها صادرات استان را گسترش داد.

دمیاد با اشاره به اینکه باید در حوزه صادرات صرفا به تولیدات استان اکتفا نکنیم، ادامه داد: اگرچه اولویت کاری با صادرات کالاهای داخل استان است، اما باید برای صادرات سایر کالاها نیز برنامه ریزی کنیم.

به گفته استاندار کرمانشاه کیفیت کالاهایی که به کشورهای دیگر صادر می شود بیانگر شان کشور است و نباید با صادرات کالاهای بی کیفیت شان ایران را زیر سوال برد و مسولین مربوطهباید با دقت بیشتری کیفیت کالاهای صادراتیرا کنترل کنند.

دمیاد بر لزوم مرتفع شدن مشکلات بازارچه های مرزی استان نیزتاکید و خاطرنشان کرد: در شان تجار نیست که در بازارچه های مرزی در یک کانکس ساکن شوند و یا از امکانات رفاهی برخوردار نباشند.

دمیاد همچنین از رایزنی برای راه اندازی بازارچه مرزی سومار خبر داد که مقدماتآن فراهم شده و طرف های عراقی نیز در این خصوص اعلام آمادگی کرده اند.

ویهمچنینبا اشاره به شرایط اقتصادی فعلی کشور، گفت: ما در این کشور از مسیرهای سختی عبور کرده ایم و نشان داده ایم هیچ کاری نشدنی نیست./س

برچسب ها: کرمانشاه ، رفع ، بازارچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.