منابع امنیتی و بیمارستانی عراقی اعلام کردند چهار نفر از نیروهای شوراهای بیداری جمعه در استان دیاله در شمال شرقی بغداد در حمله افراد مسلحی که لباسهای نظامی به تن کرده بودند، کشته شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ یک سروان در پلیس استان دیاله گفت : افراد مسلحی که لباسهای نظامی به تن کرده بودند به خانه خلیل العجیلی فرمانده شوراهای بیداری در منطقه وجیهیه در شمال بعقوبه یورش بردند و وی و سه پسرش را کشتند .این نظامی عراقی گفت : دو تن از پسران عجیلی از خانه فرار کردند اما در نزدیکی خانه کشته شدند.

یک پزشک در بیمارستان بعقوبه تأیید کرد اجساد این چهار نفر را تحویل گرفته است.ماه گذشته هفده نفر از نیروهای شوراهای بیداری که برای مقابله با شبکه القاعده تأسیس شده است، کشته شدند. 

شورای بیداری را شیوخ شماری از عشایر سنی با نظارت نیروهای آمریکایی برای مقابله با شبکه القاعده در اواخر سال 2006 میلادی تأسیس کردند و موفق شدند تندروها را از مناطقی بیرون کنند. 
دولت عراق اواخر ژوئیه گذشته اعلام کرد حقوق این نیروها را از سیصد هزار دینار در ماه به پانصد هزار دینار در ماه ( معادل پانصد و چهارده دلار ) افزایش داده است.افزایش حقوق نیروهای شوراهای بیداری و ادغام آنها در موسسات مدنی و خدماتی یکی از خواسته های سنی هاست.

                                       آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد. 
برچسب ها: دیاله ، عراق ، بیداری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار