رهبران جهاني انتخاب "خورخه ماريو بروليو" پاپ جديد آرژانتيني كه نام "فرانسيس اول" را براي خود برگزيده است را به وي تبريك گفتند و براي او آرزوي موفقيت كردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از صداي روسيه ؛ "بان كي مون" دبيركل سازمان ملل متحد با آرزوي موفقيت و تبريك به پاپ جديد اظهار داشته كه اميدوار تا پاپ فرانسيس اول بتواند گفتگوي ميان اديان را تقويت نمايد. بان كي مون در ادامه پيام تبريك خود افزوده است "ما اهداف مشتركي داريم كه از آن جمله مي توان به تقويت صلح، عدالت اجتماعي و حقوق بشر و زدودن فقر و گرسنگي از جهان اشاره كرد."  

"باراك اوباما" رئيس جمهور آمريكا نيز ضمن تبريك به نخستين رهبر آرژانتيني كاتوليك هاي جهان براي وي "بهترين ها" را آرزو كرد و اظهار داشت كه به نمايندگي ملت آمريكا اين پيام را منتقل مي كند. 

هرمان فان رومپوي  و خوزه مانوئل باروسو روساي اتحاديه و کميسيون اروپا در بيانيه اي اعلام کردند: "ما اعتقاد داريم پاپ جديد با قدرت و قاطعيت به اقدامات پاپ قبلي ادامه خواهد داد و ملت ها و اديان جهان را به هم نزديک خواهد کرد."

"كريستينا فرناندز كريشنر" رئيس جمهور آرژانتين نيز انتخاب پاپ جديد را به وي تبريك گفت و اظهار داشت كه اميدوار پاپ فرانسيس اول "فعاليت پربار معنوي" اي را به نام "عدالت، برابري، برادري و صلح جهاني" داشته باشد. 


                                                   آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: پاپ ، جدید ، تبریک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار