مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل از ممنوعیت واردات دام زنده توسط اشخاص حقیقی به این استان خبر داد و گفت: هم اکنون صدور مجوز برای واردات دام محدود شده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / صادق صالحی در جلسه کارگروه صادرات اردبیل با بیان اینکه این طرح یک طرح ملی است، تصریح کرد: در حال حاضر صدور مجوز واردات دام زنده با محدودیت ارائه می شود.

وی با بیان اینکه پیش از این هر فرد دارنده کارت بازرگانی اقدام به واردات دام زنده می کرد، اضافه کرد: این موضوع موجب شده بود در کوتاه مدت بازار واردات دام استان با نابسامانی های قابل توجهی مواجه شده و در قیمت دام نیز تاثیر منفی بگذارد.

مدیرکل دامپزشکی استان افزود: تجمع واردکنندگان در کشور ارمنستان و ایجاد رقابت منفی موجب افزایش قیمت دام از 80 دلار به 150 دلار شد که تبعات اقتصادی قابل توجهی داشت.

صالحی متذکر شد: علاوه بر این موارد خرید و فروش مجوز واردات و کارت بازرگانی نیز مشاهده شد که مورد پیگرد قانونی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه محدودیت در اعطای مجوز در راستای کنترل نابسامانی مذکور است، عنوان کرد: در حال حاضر واردات دام به صورت کنترل شده انجام می شود./س

برچسب ها: اردبیل ، واردات ، دام ، زنده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.