سفير اتيوپي در عربستان سعودي روز چهارشنبه اعلام کرد کشورش قصد دارد از رسانه‌هاي عربستاني و اشخاص مربوطه در پي بدنام کردن اعضاي جامعه اتيوپي ، شکايت کند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل ازخبرگزاري شين‌هوا ، محمد حسن سفير اتيوپي در رياض در گفتگو با روزنامه الحيات اعلام کرد پس از مذاکره با وزارت امور خارجه عربستان سعودي در خصوص نگرش منفي در بسياري از بخش‌هاي اين کشور به اتباع اتيوپي، مراتب قانوني در اين زمينه طي خواهد شد و شکايت به طور رسمي به ثبت خواهد ‌رسيد.
محمد حسن با اشاره به اين مسئله که عموما متجاوزان را در عربستان به عنوان مردم اتيوپي مي شناسند، تصريح کرد: هيچ سندي وجود ندارد که هويت و مليت آفريقايي‌هاي متجاوزي را که در عربستان سعودي مرتکب جرم مي‌شوند، نشان دهد و از اين رو هيچ سندي هم وجود ندارد که نشان دهد اين افراد از اتيوپي هستند.
وي در ادامه گفت: مبارزه منفي عليه مردمان من به اعضاي جامعه اتيوپي که به طور قانوني و براي کسب فرصت‌هاي بهتر شغلي به عربستان سعودي سفر کرده‌اند، آسيب مي‌رساند. بسياري از مردم اتيوپي در پي گزارش‌هاي نادرست رسانه‌ها با نگرش منفي و دشمني شهروندان عربستاني مواجه مي‌شوند.
 در بسياري از برنامه‌هاي تلويزيوني عربستان سعودي مردم اتيوپي ساکن در عربستان به صورت اعضاي گروه‌هاي مسلح به تصوير کشيده مي‌شوند که در حومه شهرها زندگي مي‌کنند و در دزدي‌هاي مسلحانه و ديگر اقدامات غير قانوني دست دارند.






اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار