شواهد نشان مي دهد پليس انگليس در رسيدگي جدي به شکايات در پرونده رسوايي اخلاقي مجري سابق بي بي سي کوتاهي کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني بي بي سي ؛ بررسي ها نشان مي دهد که کوتاهي پليس انگليس سبب شده بود تا جيمي سويل مجري سابق بي بي سي که به آزار جنسي شمار زيادي از مردم بويژه کودکان در دوران خدمت خود در بي بي سي متهم است، هرگز بازداشت نشود. 

اولين مورد شکايت که پليس به آن بي توجهي کرده بود مربوط به سال 1963 بوده است. در آن زمان پليس اتهام تجاوز به عنف جيمي سويل را به يک مرد ناديده گرفته و به فرد قرباني گفته بود که قضيه را فراموش کند. يک سال پس از آن ماجرا واحد بزهکاري کودکان در پليس اسکاتلنديارد اطلاعاتي به دست آورد که نشان مي داد سويل به يک مدرسه دخترانه رفته است. او متهم شده بود که در آنجا به برخي از دختران آزار رسانده است. البته اسناد نشان مي دهد که اسکاتلنديارد درباره اين مورد نيز هيچ تحقيقي نکرد. کارشناسان  مي گويند با توجه به سهل انگاري پليس احتمال تکرار اين موارد بسيار زياد بوده است. 

دروسيلا شارپلينگ کارشناس قضايي گفت ما مي دانيم که روش هاي بازرسي و تحقيق در طول اين سال ها بهبود پيدا کرده است اما مسئله اين است که درباره جيمي سويل، کوتاهيهاي زيادي شده است. در اين مورد يا اطلاعات در اختيار گروههاي ذيربط قرار نگرفته يا به کل از دسترس کساني که درباره گذشته اين فرد تحقيق مي کردند، خارج شده است. 

انجمن افسران ارشد پليس انگليس اذعان کرده اند که در برخي موارد مي بايست خدمات بهتر مي شد. پيتر اسپيندلر از فرماندهان پليس اسکاتلنديارد گفت من مي خواهم بگويم که ما شرايط را به کل تغيير داده ايم به طوريکه قربانيان مي توانند حرف خود را بزنند به همين علت اعتماد آنها به جامعه و نظام قضايي افزايش يافته است.


                                  آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: پلیس ، انگلیس ، مجری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار