باوجود کشته شدن بیش از 400 انگلیسی که از سال 2000 تاکنون جان خود را در حبس مأموران پلیس از دست داده‌اند، هیچ‌یک از نیروهای پلیس این کشور به علت مشارکت در کشته‌شدن این افراد، متهم شناخته نشده است.

به گزارش سرویس بین‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه انگلیسی گاردین، وزیر کشور انگلیس در نامه‌ای که به بعضی از خانواده‌های قربانی خشونت پلیس فرستاده، به ناکارآمدی دستگاه قضایی انگلیس اعتراف کرده است.
 
ترزا مِی در نامۀ خود گفته است: "من می‌دانم دغدغه‌های بسیار جدی در خصوص عملکرد «کمیسیون مستقل دادخواهی پلیس بریتانیا(IPCC)» و بحث استقلال قضایی آن وجود دارد."

گفتنی است کمیسیون یاد شده، یک سازمان مستقل در انگلیس است که مسئولیت رسیدگی به انبوه شکایات مطرح‌شده علیه پلیس را در این کشور برعهده دارد.
وزارت کشور انگلیس، مدعی است این سازمان تحت تأثیر و نفوذ هیچ‌یک از گروه‌های فشار همچون احزاب سیاسی و مقام‌های دولتی نیست.

خانم ترزا مِی، که معلوم نیست در انتخابات آینده همچنان در این مسئولیت باقی می‌ماند، در نامۀ خود خطاب به خانواده‌های شون ریگ(Sean Rigg) و الاسنی لوییس(Olaseni Lewis) نوشته است وزارت کشور در آینده درصدد بررسی ایجاد اصلاحات در کمیسیون مذکور خواهد بود.

به اذعان بسیاری از کارشناسان، این نامه، خود ثابت می‌کند سیستم قضایی در همۀ دولت‌های پیشین تا به امروز، خصوصاً در مورد کشته شدن کسانی که در حبس نیروهای پلیس بوده‌اند مرتکب قصور و اهمال شده‌ و عدالت در مورد این قربانیان همچنان بر زمین مانده است.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار