مدیر هماهنگی نواحی شهرک‌های صنعتی کشور گفت: قرار است در سال آینده اعتبارات زیرساختی شهرک‌های صنعتی 10 تا 20 درصد افزایش پیدا کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل/ علیرضا جعفری دیروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه شهرک‌های صنعتی اردبیل افزود:‌ شرکت شهرک‌های صنعتی در استان‌ها شرکت 100 درصد دولتی است که با استفاده از منابع بیت‌المال تلاش می‌کند تا واگذاری‌ها را انجام داده و خدمات مطلوب ارائه کند تا بهره‌برداران بتوانند از این فضا در روند توسعه‌ای استفاده کنند.

وی با ممنوعیت هرگونه انتقال مالکیت زمین به صاحبان واحدهای دیگر گفت:‌ ما براساس قانون مجاز هستیم که یک بار مجوز واگذاری زمین به واحد تولیدی و صنعتی مورد نظر را انجام دهیم و به هیچ وجه در این واگذاری امر اجاره و یا تغییر نام مطرح نیست؛ چراکه شرکت شهرک‌های صنعتی به دنبال بورس بازی و یا خرید و فروش زمین دولتی در شهرک‌های صنعتی نیست که بخواهد اجازه‌ داده و یا تغییر نام مستمر انجام دهد.

جعفری هرگونه زمین‌خواری و رانت در این حوزه را حرکتی نکوهیده و غیرقابل قبول توصیف کرد و افزود:‌ در مورد زیرساخت‌ها در شهرک‌های صنعتی ما با بهره‌گیری از منابع دولتی سعی می‌کنیم این زیرساخت‌ها را اعم از آب، برق، گاز، مخابرات، تصفیه‌خانه و... مهیا کنیم تا بهره‌برداران از این شهرک‌های صنعتی بتوانند از ارائه خدمات بهره‌مند شوند.

مدیر هماهنگی نواحی شهرک‌های صنعتی کشور همچنین از سطح‌بندی شهرک‌ها و همچنین درجه‌بندی آنها در سال آینده خبر داد و گفت:‌ اگر در جایی خدمات زیربنایی ناقص ارائه می‌شود ما مکلف هستیم این ارائه خدمات را متناسب با ظرفیت‌هایمان انجام دهیم تا مشکل خاصی به وجود نیاید.

وی افزود:‌ قرار است در همین راستا و برای رفع مشکلات به ویژه در استان اردبیل از اعتبارات ملی در سال 92، 10 تا 20 درصد افزایش اعتبار را اعمال کنیم تا شهرک‌های صنعتی با مشکل خاصی روبه‌رو نشوند.

جعفری در ادامه فعالیت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل را فعالیتی مطلوب و قابل توجه توصیف کرد و گفت:‌ آنچه که در این زمینه یک حرکت مثبت و سازنده به نظر می‌رسد، استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توانمند کردن سرمایه‌گذاران است که در این راستا به نظر می‌رسد، همچنان حرکت‌ها و سرمایه‌گذاری‌ها به سمت فعالیت‌‌های مطلوب پیش‌بینی شود./س

برچسب ها: اردبیل ، شهرک ، صنعتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.