بر اساس اعلام دفتر مطالعات آماری و راهبردی انجمن صنایع نساجی طی 11 ماه نخست سال جاري، آمار صادرات صنايع نساجي بالغ بر حدود 664 ميليون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 23.99 درصد رشد داشته است.

 به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران ، ارزش صادرات صنايع نساجي طي همين مدت با احتساب فرش دستباف و رنگ و ماشين‎آلات بالغ بر حدود 1080 ميليون دلار است.

بر اساس این گزارش، عمده‎ترين اقلام صادراتي طي اين مدت از نظر ارزش به ترتيب عبارت است از انواع كفپوش هاي ماشينی، انواع الیاف، انواع پوشاک و انواع نخ که در این بین ارزش صادراتی انواع الیاف و پتو طی مدت مذکور به میزان قابل توجهی رشد داشته و به ترتیب 106.82 و 49.90 درصد افزایش یافته است.

بر اساس آمار موجود، طي این مدت حدود 1523.7 میلیون دلار انواع كالاهاي نساجي با احتساب رنگ و ماشين‎آلات این صنعت وارد كشور شده که نسبت به سال گذشته از نظر ارزش 9.34 درصد کاهش یافته است. عمده‌ترین اقلام نساجی وارد شده به کشور به لحاظ ارزش عبارتند از انواع الیاف، انواع ماشین‌آلات نساجی و انواع نخ.

همچنین طی مدت مذکور بالغ بر حدود 5/125 میلیون دلار الیاف پنبه به کشور وارد شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزشی رشدی بالغ بر 20.35 درصد و به لحاظ وزنی رشد 36.27 درصدی را تجربه کرده است.

شایان ذکر است که واردات پوشاک در 11 ماه نخست سال جاری بالغ بر 1.6 هزار تن به ارزش 17,586 هزار دلار بوده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ وزنی و ارزشی به ترتیب با کاهش 15.16 و 8.92 درصدی روبرو شده است. دلیل این امر را شاید بتوان افزایش نرخ ارز و کاهش توجیه اقتصادی واردات دانست که موجب رونق تولیدات داخلی شده است.
برچسب ها: صادرات ، نساجی ، گمرک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار