معاون اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری وصنایع دستی خراسان شمالی ازفعالیت 15هزارنفر دربخش صنایع دستی استان خبرداد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، علی عابدی گفت: این تعداد در 33 رشته صنایع دستی استان از جمله تولید دستبافت های داری، رودوزی، نساجی، صنایع چوب و چرم فعالیت دارند.

وی افزود: تولیدات صنایع دستی هنرمندان خراسان شمالی به صورت چمدانی به سایر استان های كشور منتقل و از طریق تاجران و بازرگانان آن نواحی به بازارهای خارجی صادر می شود.

وی گفت: این اداره كل برای این كه تولیدات صنایع دستی هنرمندان خراسان شمالی به صورت مستقیم از استان صادر شود از ابتدای امسال نشست های تخصصی خوبی با دستگاه های مرتبط در استان برگزار كرده است.

معاون صنایع دستی افزود: به دنبال برگزاری نشست های تخصصی با همكاری دستگاه های مرتبط در استان، تاجران و بازرگانان فعال در عرصه صادرات صنایع دستی شناسایی و ارتباط های لازم برای رونق صادرات در این بخش با آنان صورت گرفته است.

وی گفت: به دستگاه های مرتبط در صدور كارت بازرگانی در استان نیز پیشنهاد شده تا برای تاجران و بازرگانان بخش صادرات صنایع دستی كارت ویژه صادر كنند.

وی با اشاره به این كه فعالیت گمرك در استان نیز از دیگر زیرساخت های رونق صادرات صنایع دستی استان به شمار می رود، اضافه کرد: به علت نوپا بودن خراسان شمالی، گمرك این استان در یكسال اخیر فعال شده است.

وی گفت: برای اجرای برنامه های میان مدت در بخش صادرات مستقیم تولیدات صنایع دستی از استان نیاز به یك تا دو سال زمان است.

عابدی یكی از ظرفیت های مهم خراسان شمالی برای رونق اقتصادی را ساماندهی صادرات صنایع دستی برشمرد و افزود: برای استفاده بهینه از ظرفیت این بخش در استان نیاز به مشاركت همه دستگاه های مرتبط در ایجاد زیرساخت های آن است./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.