از 35 درصد جمعیت دانشجویی بیش از 80 درصد آنها تنها در 20 درصد از رشته های دانشگاهی مشغول تحصیل هستند.

 به گزارش گروه علمي باشگاه خبرنگاران ؛سعید قدیمی مدیرکل دفتر برنامه ریزی آموزش عالی صبح امروز در نشست خبری تحول و ارتقا محتوای برنامه درسی و آموزشی رشته های دانشگاهی که در سالن همایش های وزارت علوم برگزار شد طی سخنرانی گفت: 35 درصد از جمعیت دانشجویی کشور که حدود 4 میلیون نفر است در رشته های فنی مهندسی مشغول تحصیل هستند چنانچه بیش از 80 درصد از این 35 درصد جمعیت دانشجویی در 20 درصد از رشته ها مشغول تحصیل هستند بنابراین از این منظر حوزه فنی و مهندسی بیشترین تعداد دانشجویان را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: 13 کمیته در رشته های فنی و مهندسی تشکیل شده که البته در 2 قسمت کامل تقسیم بندی شده اند چنانچه قسمت اول که شامل رشته های عمران، مکانیک و برق با ریاست رهایی و قسمت دوم که شامل رشته های مهندسی پزشکی، مواد شیمی، صنایع و نساجی با ریاست روستا آزاد تقسیم بندی شده است.

وی تصریح کرد: این 35 درصد جمعیت  دانشجویی 10 درصد در دانشگاههای دولتی و 25 درصد در زیر مقام های مختلف دانشگاههای آزاد و پیام نور مشغول تحصیل هستند.

قدیمی تصریح کرد: از این تعداد 5/4 میلیون جمعیت دانشجویی 64 درصد مقطع کارشناسی، 23 درصد کاردانی، 13 درصد کارشناسی ارشد و 1 درصد در مقطع دکتری مشغول تحصیل هستند .

وی در ادامه خبر از رشته های جدید در فنی و مهندسی داد و افزود: از جمله اقداماتی که در رشته های فنی و مهندسی صورت گرفته تعریف رشته های جدید تحت عنوان مدیریت مهندسی است البته آمار هزینه تاخیر در پروژه های ارائه شده بالاست و شکل گیری رشته های مدیریت مهندسی می تواند آن را اصلاح کند./ع2
برچسب ها: رشته ، دانشجو ، آموزش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.