معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل از تلاش برای افزایش جذب تسهیلات از منابع صندوق توسعه ملی برای این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل / سیدحامد عاملی در جلسه كارگروه استانی صیانت از تولیدات داخلی با اشاره به این كه در شرایط فعلی در جذب منابع صندوق توسعه ملی برای اردبیل توفیق مناسبی حاصل نشده افزود: پیش از این دریافت تسهیلات از طریق صندوق توسعه ملی با مشكلاتی رو به ‌رو بود اما این موانع و مشكلات با حمایت دولت خدمتگزار برطرف شده و استان‌ها برای برخورداری از این منابع با هم رقابت جدی را آغاز كرده اند.

وی گفت: تلاش می شود در سال آینده سهم قابل قبولی از صندوق توسعه ملی را با حمایت نمایندگان استان در مجلس جذب كنیم تا بتوانیم واحدهای تولیدی را به تكاپو و فعالیتی مضاعف سوق دهیم.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اظهار كرد: ‌جلسه بعدی صیانت از تولید هفته اول اردیبهشت آینده برگزار می‌شود و انتظار داریم تا آن زمان واحدهای تولیدی در جذب اعتبارات و بانك‌ها نیز در تعیین تكلیف واحدها كوشا باشند.

عاملی از مسوولان سازمان صنعت ، معدن و تجارت خواست در جلسه اردیبهشت‌ ماه ، درصد پرداختی بانك‌ها ، اسامی بانك‌ها و طرح‌های معرفی شده را به طور مشخص ارائه و در قالب گزارشی جامع بیان كنند.

وی افزود: این گزارش مبنای پیگیری‌ها در سال 92 خواهد بود و بانك‌ها باید توجه داشته باشند كه در پرداخت این تسهیلات از محل صندوق توسعه ملی دیگر نیازی به رعایت تعادل منابع و مصارف وجود ندارد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار اردبیل گفت: هر قدر از این منبع اعتبار بیشتری جذب شود به همان میزان در توسعه استان و منافع واحدهای تولیدی و صنعتی موثر بوده و گردش كار مطلوب و رو به جلو را شاهد خواهیم بود.

عاملی همچنین از مسوولان متولی در این حوزه و مدیران بانكی ذیربط خواست تكلیف طرح‌های معرفی شده ای را كه صاحبان آنها برای پیگیری موضوع مراجعه نكرده اند تا پایان سال مشخص كنند و لیست طرح‌هایی را كه متقاضیان آن ها مراجعه‌ای نداشتند از ردیف طرح‌های صیانت و تسهیل واحدهای تولیدی خارج كرده و طرح‌های جدید را جایگزین كنند.

وی به شفاف بودن رقم یارانه پرداختی به بانك‌های عامل در پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش اشاره كرد و افزود: با تعیین تكلیف مرحله اول امیدواریم مرحله دوم طرح نیز از سال آینده آغاز شده و جذب اعتبارات را به میزان قابل توجه شاهد باشیم/س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.