نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی گفت: حزب‌الله قهرمان در مسیر مقاومت، استوارتر و راسخ‌تر خواهد بود و به مدد و قوت الهی، طومار انحطاط و انقراض صهیونیست‌های انسان‌نما را در هم خواهند پیچید.

 حجت الاسلام والمسلمین احمد مطهری اصل شنبه شب با صدور بیانیه‌ای در پی شهادت سیدحسن نصرالله، اظهار کرد: با قلبی آکنده از درد و اندوه و چشمانی سراسر اشک و غم جانکاه، سوگوار شهادت انسانی والامقام، شجاع و پرچمدار جبهه مقاومت، روحانی مجاهد و نستوه و رهبر فداکار حزب‌الله لبنان حجت‌الاسلام والمسلمین آقای سید حسن نصرالله عزیز هستیم.

وی افزود: به راستی که زبان‌ها قاصر و قلم‌ها ناتوان از بیان صحنه‌های رشادت و پایمردی آن بزرگمرد قهرمان است؛ بزرگ شده مکتب سرخ عاشورا و مکتب امامین انقلاب اسلامی که شهادتش جهان اسلام را به سوگ نشاند.

وی ادامه داد: سید عزیز مقاومت به دست شقی‌ترین قوم، رژیم کثیف صهیونی در خون خود غلطید تا عاقبت جهادش در راه خدا موجب غبطه همه آزادگان عالم باشد.

مطهری گفت: با درود و سلام بر روان پاک همه شهیدان محور مقاومت به ویژه این سید عالیقدر و مخلص و شجاع که سال‌ها در مسیر حق و یاری مظلومان، مجاهدت مخلصانه کرد و دهه‌ها با صهیونیست‌های غاصب و خون‌آشام و خونخوار، نبردی همه جانبه، هوشمندانه و سلحشورانه داشت و این جنایتکاران منحوس را به وادی شکست‌های مفتضحانه کشاند و امروز همان شکست‌های غیرقابل جبران موجودیت نامشروع رژیم اشغالگر را در ورطه اضمحلال و ازاله گذاشته است.

وی ادامه داد: ملت بزرگ جبهه مقاومت در ایران، عراق، سوریه، لبنان و فلسطین در این داغ سنگین شهادت سید حسن نصرالله عزیز، سیل اشک می‌ریزند، اما به کوری چشم دشمن صهیونیستی و حامیان مستکبر این رژیم جنایت‌پیشه، حزب‌الله قهرمان در مسیر مقاومت، استوارتر و راسخ‌تر خواهد بود به مدد و قوت الهی، طومار انحطاط و انقراض صهیونیست‌های انسان‌نما را در هم خواهند پیچید.

وی افزود: یقین می‌دانیم پرچم مبارزه‌ی حق‌طلبانه رزمندگان محور مقاومت در دست یاران و هم‌سنگرانش و امت مسلمان جهان و مردم مظلوم لبنان و فلسطین با اقتدار در اهتزاز است تا زوال صهیونیست‌ها را بزودی شاهد و ناظر باشیم.

امام جمعه تبریز اظهار کرد: اینجانب و مردم قهرمان خطه آذربایجان شرقی این شهادت افتخارآمیز را که مزد حضرت حق به مجاهدان راه حق است به محضر سراسرنور حضرت بقیه‌الله‌الاعظم ارواحنافداه و حضور مبارک مقام معظم رهبری حضرت آیت الله العظمی امام خامنه‌ای عزیز (مدظله العالی) و امت اسلام و ملت لبنان، خانواده معزز سید مقاومت، به جوانان و مجاهدان پاک و عزیز مقاومت به ویژه حزب‌الله، تبریک و تسلیت می‌گویم و رحمت و غفران واسعه الهی را برای آن عالم مجاهد مسئلت می‌‎نمایم.

آینده جهان از آن حزب‌الله است

فرمانده سپاه عاشورا نیز در پیامی اظهار کرد: شهادت مجاهد کبیر، تربیت یافته مکتب امام راحل، برادر عزیز ملت ایران دبیرکل بی نظیر حزب الله لبنان شهید سید حسن نصرالله را به پیشگاه ولی الاعظم (ارواحنافداه) ولی امر مسلمین جهان (مدظله العالی) و مردم شریف لبنان و ملت‌های جبهه جهانی مقاومت تبریک و تسلیت می‌گویم.

سردار اصغر عباسقلیزاده افزود: این رهبر شجاع و حکیم و بصیر بعد از عمری مجاهدت به قافله شهدا پیوست.

وی ادامه داد: امروز پر واضح است، رژیم خبیث و جانی صهیونیستی با حمایت آمریکای مستکبر به ماشین ترور و نسل کشی تبدیل شده است. جبهه مقاومت، آمریکا را شریک جرم و جنایت رژیم صهیونیستی می‌داند.

وی گفت: بی تردید بر اساس وعده قطعی و صادق الهی، آینده جهان از آن حزب‌الله است و نجات و فلاح ملل اسلامی، در مقاومت و ادامه راه شهیدانی است که دفع فتنه و رفع خطر غده سرطانی منطقه را با نثار خون مطهر خویش دنبال کردند.

عباسقلیزاده افزود: اینک که رهبر عظیم الشان انقلاب اسلامی، امداد به خط مقدم جبهه مقاومت را بر آحاد مسلمین واجب نموده اند، با لبیک به فرمان معظم له تا پشیمانی دشمن از پای نخواهیم نشست.

سیدحسن نصرالله هم‌چون ستونی استوار برای ملت‌های اسلامی بود

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی نیز در پیامی اظهار کرد: خبر شهادت جانگداز حجت الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله، دبیرکل مقاومت اسلامی حزب‌الله لبنان به دست رژیم منحوس صهیونیستی، موجب تألم و اندوه فراوان شد.

تراب محمدی افزود: این شخصیت بی‌نظیر که عمر خود را در راه دفاع از اسلام، مبارزه با ظلم و ستم و حفظ عزت و استقلال ملت‌های مظلوم منطقه سپری کرد، اکنون با خون پاک خود به شهیدان راه حق پیوست و نامش در تاریخ مقاومت جاودانه شد.

وی ادامه داد: شهید سیدحسن نصرالله با شجاعت، تدبیر و ایمان راسخ خود، الگویی بی‌همتا برای تمام مجاهدان راه حق و عدالت بود.

وی اظهار کرد: او نه تنها در جبهه‌های نبرد، بلکه در عرصه سیاست و دیپلماسی نیز همچون ستونی استوار برای ملت‌های اسلامی و به ویژه مردم شریف لبنان ایستادگی کرد و هرگز از آرمان‌های والای خود عقب‌نشینی نکرد.

محمدی گفت: اینجانب به نمایندگی از مردم غیور و ولایتمدار آذربایجان شرقی، این ضایعه اسفناک را خدمت مقام معظم رهبری، ملت شریف لبنان، اعضای مقاومت اسلامی حزب‌الله و خانواده محترم ایشان تسلیت عرض می‌نمایم. بی‌شک خون مطهر ایشان همچون چراغی روشن، راه مقاومت و پایداری را برای نسل‌های آینده روشن‌تر خواهد کرد.

وی تاکید کرد: از خداوند متعال برای روح مطهر این شهید بزرگوار، علو درجات و برای بازماندگان صبر و اجر مسئلت می‌نمایم. شهادت این مرد بزرگ خللی در جریان مقاومت ایجاد نخواهد کرد و راه مقاومت هرگز بی‌رهبر نمانده و پرچم مبارزه علیه ظلم و استکبار همچنان برافراشته خواهد ماند.

منبع:ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار