دبیر کل مجمع تقریب مذاهب اسلامی تاکید کرد: آنهایی که با حاکمیت ولایت فقیه مشکل دارند، در اصل با حکومت عالم و عادل مخالف هستند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم ، آیت‌الله محسن اراکی، در سومین کرسی آزاد اندیشی با موضوع "حکومت حوزوی، حوزه حکومتی" که در سالن اجتماعات مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد، به بررسی جایگاه حکومت دینی و ورود حوزویان در امور حکومتی پرداخت با اشاره به تعاریف متفاوت از حکومت دینی، اظهار داشت: دیدگاه شیعه نسبت به حکومت، با تفکر سکولار غربی کاملا متفاوت است و تفاوت اساسی حکومت اسلامی با دیگر نظام ها، درحکومت عالم عادل بر جامعه است.

وی حاکمیت ولی فقیه را مصداق واقعی حاکم عالم عادل دانست و ابراز داشت: آنهایی که با حاکمیت ولایت فقیه مشکل دارند، در اصل با حکومت عالم و عادل مخالف هستند باید بدانند استبداد در شرایطی ایجاد می شود که گفته شود لازم نیست حاکم جامعه عالم و عادل باشد.

دبیر کل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی با بیان این که بر اساس عقلانیت حکومت ولایت فقیه بهترین حکومت است، خاطر نشان کرد : اساس نظام اسلامی و ماهیت حکومت دینی ضد دیکتاتوری و ضد استبدادی است.

آیت‌الله اراکی با بیان این که ماهیت حوزه علمیه تربیت فقهای عادل که آشنا و عامل به عدل باشند، است، تصریح کرد: حوزه امروز، همان رویکرد و ماهیت حوزه امیر المومنین(ع) را بر عهده دارد، حال اگر نتواند این رسالت را به خوبی انجام دهد، باید آن را آسیب شناسی کرد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.