85 تن از اسلامگرایان از جمله دوازده زن که به تلاش برای سرنگونی حکومت امارات متهم هستند دوشنبه بار دیگر به دادگاه ابوظبی احضار شدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاری فرانسه ؛ این پرونده بزرگترین پرونده تاریخ این کشور محسوب می شود.وزارت دادگستری امارات در بیانیه ای اعلام کرد علاوه بر این هشتاد و پنج متهم ، نمایندگان سازمان های جامعه مدنی و خبرنگاران مطبوعات محلی در جلسه دادگاه حضور داشتند.نه تن دیگر از اسلامگرایان به طور غیابی محاکمه می شوند.این محاکمه در غیاب مطبوعات بین المللی و نمایندگان سازمان های غیر دولتی مدافع حقوق بشر از جمله دیده بان حقوق بشر برگزار می شود.

دیده بان حقوق بشر خواستار حضور ناظران خارجی شد و اعلام کرد متهمان از بدرفتاری ها شکایت دارند.وزارت دادگستری امارات تصریح کرد این جلسه به تقاضاهای وکلا اختصاص داشت و دادگاه امنیت کشور دیوان عالی فدرال جلسات دیگری را برای روزهای هجده و نوزده مارس برای شنیدن اظهارات شاهدان تعیین کرد.

این محاکمه چهارم مارس آغاز شد و هشتاد و چهار متهم حاضر خود را بیگناه خواندند.سیزده زن که در مجموع تحت پیگرد قضایی قرار داشتند در این نشست با قرار وثیقه آزاد شدند.این نود و چهار اسلامگرا تابعیت اماراتی دارند.این متهمان که بین مارس و دسامبر 2012 بازداشت شده اند عضو یا طرفدار گروه الاصلاح هستند .

گروه الاصلاح از گروه های نزدیک به اخوان المسلمین است.اعضای این گروه به عضویت در یک گروه مخفی غیر قانونی برای به دست گرفتن قدرت و برقراری تماس با گروه های خارجی برای اجرای طرح خود متهم هستند.برخی نیز با اخوان المسلمین مصر و قطر ارتباط داشته اند.الاصلاح داشتن جناح نظامی و دریافت منابع مالی از خارج برای برقراری حکومتی اسلامگرا رد کرده است.

در میان متهمان می توان به دو وکیل به نام های محمد الرکن و محمد المنصوری ، شماری از قضات ، استادان و دانشجویان اشاره کرد.شیخ سلطان بن قاید القاسمی از پسرعموهای حاکم راس الخیمه ، یکی از هفت امیر نشین امارات عربی متحده جزو متهمان به چشم می خورد.علاوه بر اسلامگرایان محلی ، مقامات بین بیست و یک نوامبر و هفتم ژانویه سیزده مصری را به اتهام رهبری یک هسته مرتبط با اخوان المسلمین بازداشت کرده اند.

                            آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.    
برچسب ها: محاکمه ، اسلام ، اماراتی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار