به رغم فشارهاي آمريکا بر اسلام آباد براي انصراف از پروژه اي با تهران، روساي جمهور دو کشور روز دوشنبه در مراسم آغاز عمليات احداث يک خط لوله گاز، در بخش مربوط به پاکستان شرکت کردند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از خبرگزاري رويترز،احداث خط لوله به منظور انتقال گاز از جمهوري اسلامي به پاکستان با حضور محمود احمدي نژاد رئيس جمهور (ايران) و آصف علي زرداري رئيس جمهور پاکستان در نقطه صفر مرزي آغاز شد.

ايران نهصد کيلومتر از اين خط لوله را در بخش مربوط به خود تکميل کرده است و پيمانکاران ايراني همچنين بخش ديگر از اين خط لوله در پاکستان را احداث خواهند کرد.

تهران موافقت کرده است پانصد ميليون دلار يا يک سوم از يک و نيم ميليارد دلار هزينه برآوردي احداث بخش هفتصد و پنجاه کيلومتري خط لوله را در پاکستان، به اسلام آباد وام بدهد.

دو طرف اميدوار هستند اين خط لوله به موقع تکميل شود تا انتقال بيست و يک و نيم ميليون متر مکعب گاز در روز از ايران به پاکستان تا ماه دسامبر سال دو هزار و چهارده، آغاز شود.

اين طرح هفت ميليارد دلاري "خط لوله صلح" نام گرفته و ميدان گازي عظيم پارس جنوبي ايران را از طريق پاکستان به هند متصل مي کند.

آمريکا از مشارکت هند و پاکستان در اين طرح به خشم آمد و حتي  اسلام آباد را تهديد به تحريم کرد.

با اين حال پاکستان اين پروژه گازي را پيگيري کرده است.

برچسب ها: ایران ، پاکستان ، آمریکا ، تهدید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار