تحولات سوريه در نشست امروز وزراي خارجه اتحاديه اروپا در بروکسل بررسي خواهد شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از شبکه تلويزيوني روسيا اليوم ،‌وزراي خارجه اتحاديه اروپا در جلسه امروز خود در بروکسل تحولات اوضاع سوريه و سرنوشت طرح پيشنهادي معاذ الخطيب رئيس ائتلاف ملي مخالفان سوري را درباره گفتگو با دولت بررسي خواهند کرد. اين نشست با حضور اخضر ابراهيمي فرستاده سازمان ملل به سوريه برگزار خواهد شد. 
در بيانيه اتحاديه اروپا آمده است وزراي خارجه کشورهاي عضو اين اتحاديه راه هاي حمايت از تلاش هاي ابراهيمي را براي حل بحران سوريه با وي بررسي خواهند کرد. ابراهيمي نتايج تلاش هاي خود را به اطلاع مقامات اروپايي رسانده است. 
از سوي ديگر مانوئل والس وزير کشور فرانسه اعلام کرد دهها تن از جهادي هاي فرانسوي يا مقيم فرانسه  در حال جنگ در سوريه هستند. اين در حاليست که مجله اشپيگل آلمان نوشت آمريکا شماري از مخالفان سوري را در اردن آموزش مي دهد. 
در همين حال انگليس خواهان ارائه تسلیحات به شورشیان سوری است و ژنرال سلیم ادریس فرمانده ارتش شورشیان نیز هفته گذشته به اتحادیه اروپا سفر کرد تا از آنها اسلحه و مهمات طلب کند.
اما دیپلمات‌های کشورهای دیگر معتقدند تسلیحات آخرین چیزی است که سوریه به آن نیاز دارد.
کاترین اشتون، مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا،  قبل از عزیمت به بروکسل برای شرکت در این دیدار از یک راه‌حل سیاسی حمایت کرد و افزود: "ما باید کشتارها در سوریه را متوقف کنیم."







اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار