اختلافات کاخ سفيد و کنگره آمريکا محبوبيت اوباما را به شدت کم کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  شبکه تلويزيوني پرس تي وي ؛ اختلافات ميان دولت باراک اوباما رئيس جمهور آمريکا و کنگره اين کشور بر سر مسائل مالي و آثار منفي آن در جامعه سبب شده است تا بسياري از مردم اعتماد خود را به کارايي واشنگتن از دست بدهند. 

بيل جونز تحليلگر اطلاعاتي گفت اين اختلافات ميان دولت و کنگره معمولا وجود داشته است اما در ماههاي اخير بسيار شديد شده است و تاثير آن بويژه با توجه به بحران اقتصادي مشهودتر است. 
گرچه خشم مردم از ناتواني کنگره و دولت براي حل معضل کسري بودجه و در نتيجه کاهش خودکار بودجه دولت و افزايش مالياتها، بيشتر متوجه جمهوريخواهان است اما محبوبيت کاخ سفيد و دموکراتها نيز به نسبت کم شده است.

کمتر از دو ما از آغاز دور دوم رياست جمهوري اوباما نمي گذرد اما محبوبيت او کاهش يافته است. نظرسنجي رويترز نشان مي دهد حدود چهل و سه درصد از مردم آمريکا سياستهاي اوباما را در زمينه اشتغالزايي تاييد مي کنند که در مقايسه با يک ماه پيش هفت درصد سقوط داشته است. مردم هم جمهوريخواهان و هم دموکراتها را مسئول مشکلات مالي و مالياتي کشورشان مي دانند. 

بيل جونز گفت سياستمداران در کنگره و کاخ سفيد فقط وانمود مي کنند که براي حل مشکلات با يکديگر مبارزه مي کنند و به فکر خواسته هاي راي دهندگان هستند.بيل جونز افزود اوباما اکنون تلاش مي کند تا به نوعي با جمهوريخواهان مصالحه کند در حاليکه تا چند روز پيش حاضر به مصالحه نبود. اوباما نگران است که کاهش محبوبيتش در نظرسنجيها به زيانش تمام شود بنابراين مي خواهد هر چه زودتر اين قضيه فيصله پيدا کند. 


                              آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: کاخ سفید ، اختلاف ، کنگره
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار