وزير دفاع جديد آمريکا روز شنبه در اولين سفرش به كابل اذعان داشت از بمب گذاري طالبان متعجب نيست چراكه هنوز جنگ آمريكا در افغانستان به پايان نرسيده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از پرس تي وي، سرباز جنگ ويتنام و وزير امروز امريكا اضافه كرد:" ما در منطقه جنگي قرار داريم و من تجربه جنگ را دارم و انتظار انفجار و بمب گذاري را در افغانستان داشتم".
19 تن طي انفجارهاي روز شنبه در كابل و استان شرقي خوست به هلاكت رسيدند. روز جمعه نيز سه مرد مسلح كه يونيفرم هاي ارتش ملي افغانستان را به تن داشتند به يك پايگاه آمريكايي واقع در استان شمالي كاپيسا هجوم برده و با شليك به يك پيمانكار آمريكايي وي را كشته و چهار سرباز مجروح كردند.
سخنگوي طالبان "ذبيح الله مجاهد" در رابطه با بمب گذاري هاي اخير خارج از وزارت دفاع واقع در كابل گفت:"‌حمله ما هشداري به هگل بود".
در حال حاضر آمريكا 66 هزار سرباز در افغانستان دارد درحاليكه اين تعداد در سال 2010 صد هزار نفر بود. دولت آمريكا اعلام نموده كه تا ابتداي سال 2014 نيروي هاي خود را به 32 هزار تن كاهش خواهد داد.
آمريكا از سال 2001 به بهانه جنگ با تروريسم در افغانستان حضور دارد و توانست طالبان را از مسند قدرت پايين بكشد در حاليكه با حضور صدها تن از سربازان آمريكايي ، ناامني ها روز به روز در حال افزايش است.
با توجه به آمار منتشر شده در وب سايت "كژوالتيزدات او آر جي" از زمان آغاز جنگ توسط آمريكا، 3 هزارو 259 سرباز خارجي در افغانستان كشته شده اند . 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار