مصطفی کواکبیان روزنامه نگار و تحلیلگر سیاسی معتقد است: مدیران بخش های مختلف اجرایی برای مطلع بودن از ایده های نو و هم به جهت اینکه دانش هر روز در حال پیشرفت است، آخرین معلومات و ایده های نظریه پردازان را از طریق نشریات تخصصی و علمی دریافت می کنند.

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ،به نقل از ستاد خبری اولین نمایشگاه نشریات تخصصی، «مصطفی کواکبیان» مدیرمسئول روزنامه مردمسالاری در حاشیه برگزاری نخستین نمایشگاه نشریات تخصصی، درباره ضرورت انتشار نشریات علمی و پژوهشی با بیان این مطلب گفت: به سه جهت لازم است که نشریات تخصصی انتشار پیدا کنند؛ اول از این نظر که همه موضوعات را نمی توانیم با همه ابعادش در نشریات عمومی منتشر کنیم. فرض کنید در رشته پزشکی اطلاعات عمومی را می توانیم در روزنامه ها منتشر کنیم اما به صورت تخصصی در رشته های متعدد پزشکی باید نشریاتی وجود داشته باشند تا اطلاعات لازم را در اختیار اهل فن قرار دهند.

وی خاطرنشان کرد: دومین نکته این است که نشریات تخصصی چون معمولاً با فاصله زمانی زیاد منتشر می شوند، فرصت ارائه مطالب علمی و تخصصی را پیدا می کنند و با تامل بیشتری بر روی رشته مورد نظر، مقالات و دستاوردهای آن رشته را چاپ می کنند.

کواکبیان با اشاره به ارائه راهکارها و ایده های جدید در این نشریات، بیان کرد: نشریات تخصصی می توانند راهکارهای تازه ای را برای ایده های جدید در عرصه مدیریت دستگاه های اجرایی در زمینه های مختلف تخصصی ارائه دهند. در این خصوص در رشته ای چون راه و ساختمان، مهندسان می توانند ایده های خود را در قالب مقاله هایی در نشریات منتشر کنند که این ایده های جدید حتی ممکن است به ذهن وزیر هم نرسیده باشد.

وی، نشریات تخصصی را مسیری برای دستیابی مخاطبان به اطلاعات علمی دانست و گفت: دانش بشری روز به روز در حال زایش است و نوآوری های جدیدی در جهان دانش، در رشته های مختلفی ارائه می شود. یعنی غیر از اینکه مخاطبان نشریات تخصصی می توانند ایده های تازه ای ارائه دهند، اصولاً در فضای مجازی امروزه بسیار معلومات و اطلاعات تازه ای ارائه می شود که می تواند از طریق نشریات تخصصی به اطلاع مخاطبان برسد.

مدیرمسئول روزنامه مردمسالاری تصریح کرد: لذا معتقدم هم به جهت اینکه کار تخصصی اساساً علمی تر است و هم به جهت نیاز مدیران بخش های مختلف اجرایی برای مطلع بودن از ایده های نو و هم به جهت اینکه دانش هر روز در حال پیشرفت است و اینکه نیاز داریم آخرین معلومات و ایده های نظریه پردازان به دست مخاطبان برسد، انتشار نشریات تخصصی لازم است.

وی در مورد لزوم برپایی نمایشگاهی برای نشریات تخصصی نیز بیان کرد: نمایشگاه نشریات تخصصی و علمی می تواند محلی برای تبادل اطلاعات علوم مختلف باشد، چرا که در علوم مختلف، اطلاعات متعددی وجود دارد که می تواند از ابعاد مختلفی مورد بررسی قرار گیرد./س

برچسب ها: نشریات ، مبادله ، ایده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.