رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت : براي توسعه پايدار كشور، نگهداري از منابع طبيعي به عنوان منابع خدادادي، پیش نیاز اصلی و مهم بشمار می آید.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران تبریز، محمدیان، با اشاره به اینکه حفظ و حراست از منابع طبيعي به عنوان سرمايه ملي زمينه ساز توسعه پايدار است گفت: منابع طبيعي متعلق به مردم بوده و آنها بايد در حفظ و نگهداري آن مشاركت داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه اين ثروت به نسل حاضرتعلق نداشته بلکه ميراثي است که بايد براي آيندگان بماند واگر بخواهيم درآينده جامعه بهتري داشته باشيم بايد درجهت حفظ واحياء وتوسعه اين منابع بيش از پيش تلاش نمائیم، افزود: در صورت عدم تحقق این امر، جهان آينده با فقر و گرسنگي و محيطي آلوده و غير قابل زندگي دست و پنجه نرم خواهد نمود.

محدیان با بیان اینکه چالش امروز فراروی توسعه بخش کشاورزی در دنیا کمبود آب شیرین و افزایش بیابان زایی است، گفت: با توجه به پایین بودن سرانه جنگل درکشور، حفظ وحراست از منابع طبیعی بسیار مهم بوده و درکنار آن، اجرای طرحهای کلان ملی در امر توسعه وگسترش بخش کشاورزی، جایگاه ویژه این امر را بیش از پیش تبیین می نماید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با اشاره به اینکه مدیریت منابع طبیعی نیازمند فکر وتدبیر است، افزود: این امر در صورت عدم مدیریت صحیح، می تواند مشکلات عدیده ای را به وجود ‌آورد و منابع طبیعی از جمله جنگل ها و مراتع، نعمت هایی است که باید با فکر و تدبیر آن را مدیریت نمود تا فنای این نعمت بزرگ الهی تبدیل به بحران زیستی منتهی نگردد.

وی با اظهار اینکه، برای توسعه پایدار کشور اهمیت و ارزش نگهداری از منابع طبیعی به عنوان منابع خدادادی باید در اولویت قرارگیرد افزود: همه اقشار مردم، باید نسب به حفظ و حراست از منابع طبیعی و عرصه های ملی تلاش نمایند.

محمدیان با اشاره به اینكه امروز، جنگلبان دولتي نمي تواند به تنهايي از جنگل حفاظت كند و بايد نگرشي در مردم ايجاد شود كه تمامی اقشار مردم از منابع طبيعي حفاظت كنند گفت: این امر مستلزم عزمی ملي براي فرهنگ سازی حفاظت و صیانت از منابع ملی بوده وتمامی نهادهای اجتماعی باید در توسعه این تفکر تلاش نمایند تا موضوع حفاظت از منابع طبیعی فقط مختص به زمان خاصی نگردیده و مشارکت ملی در این امر، بتواند توسعه بیش از پیش کشور درعرصه های زیستی را امکان پذیر نماید.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان با بيان اين که مقابله با عوامل تخریب منابع طبیعی از اصولی‌ترین اهداف حفاظت از جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به شمار مي‌رود،اضافه کرد: در راستای حفاظت از انفال، مأموران حفاظت استان با مشارکت مردم و انجمن‌های محلی، با تخریب‌کنندگان و متصرفان اراضی برخورد و متخلفان با استفاده از اهرم های قانونی، توسط مراجع قضایی تعیین تکلیف خواهند شد و این امر در تمامی مناطق استان، اجرایی خواهد بود/س

 

برچسب ها: حفاظت ، منابع ، طبیعی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.