نويسنده و تحليلگر سياسي عربستانی برپایی 50 تظاهرات اعتراض آمیز ظرف 2 ماه در این کشور را نشانه رشد فزاینده بحران در این کشور دانست.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  "علي الاحمد" در گفت وگو با شبكه خبري العالم، گفت: اعتراضات مردمي به دلیل بحران در عرصه هاي سياسي، اقتصادي و اجتماعي رشد فزاينده ای به خود گرفته است.

نويسنده و تحليلگر سياسي عربستانی، افزود: اعتراضات در عربستان به منطقه خاصي محدود نبوده و اغلب مناطق به سبب اوضاع سياسي، بازداشت هاي ظالمانه و سختی معيشت، صحنه تظاهرات مردمی بوده است.

تحليلگر سياسي عربستاني با اشاره به انحلال جمعيت حقوق بشری "حسم" و محاكمه دو تن از بنيانگذاران آن، تصميمات دستگاه قضایی عربستان سعودی را غيرمنطقي توصيف کرد.

وی دستگاه قضایی آل سعود را سازماني نژادپرستانه و عقب افتاده خواند و تصریح کرد: دستگاه قضايي عربستان از عدالت به دور است و مستقل نیست.

الاحمد دستگاه قضایی را وابسته به دستگاه امنیتی توصیف کرد و گفت: عربستان به يك دستگاه قضايي مدرن، مدني و عادلانه نياز دارد.

امروز يك دادگاه عربستاني، جمعيت حقوق بشر "حسم" را منحل كرد و دو تن از موسسان آن را به بهانه نقض قانون اطلاعات به حبس طولاني مدت محكوم كرد.

جمعيت حسم اعلام کرده بود كه صدها مورد نقض حقوق بشر و تجاوزات رژيم طي بيش از دو سال را از طريق ارتباط با قربانيان مستند سازي كرده و خانواده هاي آنها را براي شكايت عليه مركز بازجويي عمومي در ديوان دادخواهي یاری داده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار