حدود 150 قلم مواد اولیه دارویی در داخل تولید می شود و هم اکنون 44 کارخانه و واحد تولیدی مواد اولیه دارویی را در کشور تامین می کنند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛ دکتر شیبانی، رئیس سازمان غذا و دارو در دومین همایش شیمی صنعت با رویکرد مواد دارویی گفت: قبل از انقلاب داروی ما سیستم تجارت محور داشت، خوشبختانه بعد از انقلاب که دستاورد های زیادی داشتیم در زمینه دارو به تولید محوری رسیدیم. قبل از انقلاب 25 درصد دارو در داخل تولید می شد که داروهای معمولی بودند حدود 75 درصد آن وارد می شد در بحث مواد اولیه نیز تولیدی در داخل نداشتیم.

وی افزود:  هم اکنون بیش از 96 درصد داروها در داخل کشور تولید می شود 3 تا 4 درصد نیز وارد می کنیم ماده اولیه در زمینه تولید دارو نیز در سال 68 در داخل کشور تولید شد.

شیبانی با بیان این که حدود 44 کارخانه و واحد تولیدي مشغول تولید مواد اولیه هستند اظهار کرد: بیش از 40 درصد مواد اولیه مورد نیاز صنایع دارویی کشور توسط این 44 کارخانه تامین می شود.

وی با بیان این که حدود 150 قلم مواد اولیه دارویی در داخل کشور تولید می شود عنوان کرد: نیاز به توسعه و ارتقا تولید مواد اولیه دارویی به خصوص در شرایط فعلی که ما در محدودیت هستیم امری ضروری است ./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار