سامانه جدید اطلاعات شیمی دان ها راه اندازی می شود که در این سامانه تمام اطلاعات شیمی دان ها وارد و بر حسب پتانسیل از آن ها در تولید مواد اولیه دارویی بهره می گیریم

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛قانعي، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت در دومین همایش شیمی صنعت با رویکرد تولید مواد دارویی گفت:  در این همایش یک نقشه اجرایی داریم و آن این است که بعد از 4 تا 6 ماه کار باید به دست سندیکا  تولید کنندگان مواد دارویی قرار بگیرد و انجمن شیمی بچرخد و ما نیز باید در سطح نظارتی قرار بگیریم. باید این کار با همت و انگیزه ای خاص شروع کنیم.

وی افزود: پزشکی ، شیمی و مهندسی پرچم دار علم کشور هستند، اگر شیمی را با پزشکی مخلوط کنیم به مواد اولیه دارویی منجر می شود، بنابراین کشوری که 3 پرچم دار علم دارد چرا باید به واردات دست بزند در این زمینه باید تدبیری بیاندیشیم.

 قانعی تصریح کرد: از سال 77 تا 90 تولید دارو بیشتر در داخل کشور انجام گرفته و واردات نیز کاهش پیدا کرده است اگر دست به تولید دارویی بزنیم که 40 درصد قیمت آن پایین تر از مشابه خارجی است تمامی مردم از آن منفعت می یابند. کار خیر یک شیمی دان این است که به تمام مردم ایران خدمات ارائه کند و منفعتش به کل مردم برسد.

وی اظهار کرد: تمام توان خود را بر روی تولید خودرو گذاشتیم، اگر همین توان روی مواد اولیه دارویی گذاشته شده بود به ارزش افزوده تبدیل می شد، باید به این فکر می کردند که مزیت نسبی کشور چیست و کدام ثروت را باید از کدام منبع به دست آورد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت عنوان کرد: دارو باید به عنوان یک موضوع امنیت ملی در کشور تولید شود حتی اگر ارزش افزوده نیز نداشته باشد برای اقتصادی فکر کردن به تولید دارو باید به فکر صادرات آن باشیم.

وی ادامه داد: با همکاری سازمان غذا و دارو تمام نیازهای دارو را درآورده ایم و آن ها رتبه بندی کردیم سامانه جدیدی نیز امروز راه اندازی می شود که تمام اطلاعات شیمی دان ها و تمام فرآیند ها شیمی در آن وارد می شود ما بر حسب پتانسیل به سراغ شیمی دان ها خواهیم رفت و سفارش می دهیم که چه ماده ای اولیه ای را بسازند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار