رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت:پیش بینی می شود حجم کل بازار دارویی در سال 91 به 4 هزار و 800 میلیارد تومان برسد که این میزان در سال 90 4 هزار و500 میلیارد تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران حاضر در محل؛دکتر شیبانی، رئیس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی در دومین همایش شیمی صنعت با رویکرد تولید مواد دارویی گفت: دارو اگر چه یک کالای اقتصادی است ولی تفاوت آن با سایر کالاها نقش عمده آن در سلامت و حیات بیماران است.در بحث دارو جدای از بحث اقتصادی موضوع سلامت و اخلاق به شدت مطرح است.

وی  افزود: حجم کا بازار دارویی در سال 90 چهار هزار پانصد میلیارد تومان بوده است که پیش بینی می شود که امسال 4 هزار 800 میلیارد تومان برسد .

شیبانی تصریح کرد: حمایت هایی که ما در زمینه دارو می توانیم انجام دهیم این است که ما مواد اولیه ای که در داخل تولید می شود و از نظر کمی و کیفی از قابلیت خوبی برخوردار باشد اجازه ورود دارو به داخل کشور را نخواهیم داد. هم اکنون دارویی هایی که در داخل تولید می شوند 40 درصد مواد اولیه آن از تولید داخل است.

رئیس سازمان غذا و دارو اظهار کرد: در زمینه تولید دارو در داخل 700 تا 800 میلیون دلار صرف هزینه ارز می شود که مربوط به مواد اولیه است در بخش تولید مواد اولیه عمده مواد واسطه ای از خارج وارد می شود./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار