آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد که آسیا تا سال ٢٠١٥ به دومین بازار بزرگ جهان در حوزه گاز طبيعي تبديل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران و به نقل از پلاتس؛ آژانس بین المللی انرژی (آی یی ای) در گزارشی اعلام کرد: آسیا تا سال ٢٠١٥ با رشد تقاضای سالانه ٧٩٠ میلیارد مترمکعب گاز پس از آمریکای شمالی، به دومین بازار بزرگ جهانی گاز طبیعی تبدیل می شود.

"ماریا فن درهوفن"، رئیس آژانس بین المللی انرژی در کنفرانسی در توکیو گفت: آسیا هم اکنون جایگاه پرشتاب ترین بازار رو به رشد گاز در جهان را دارد، اما افزایش نقش گاز در آسیا به شرایط منطقه ای بازار بستگی دارد، زیرا این شرایط اجازه می دهد که گاز به طور مستقل در بازارهای انرژی محلی که با بازارهای جهانی در ارتباط است، رقابت کند.

براساس اين گزارش، کشورهای در حال توسعه احتمال دارد به منظور تضمین امنیت عرضه برای اقتصادهای رو به رشد خود به قراردادهای بلندمدت نیاز داشته باشند.

آژانس بین المللی انرژی همچنین اعلام کرد: قراردادهای بلندمدت می تواند نقش مفیدی در تضمین سرمایه گذاری ها فراهم کند، اما قیمت گذاری‌های کنونی گاز در این قراردادها به درستی بنیادهای بازار گاز یا رقابتی بودن این ماده با دیگر سوخت ها را منعکس نمی کند.

بنا بر اعلام آی یی ای، منطقه آسیا-اقیانوسیه به منظور توسعه یک " الگوی قیمت گذاری معتبر گاز طبیعی" به بازارهای منطقه ای و ملی نیار دارد.

این آژانس همچنین گزارش داد: این منطقه پس از این به ایجاد یکسری لازمه های نهادی و ساختاری برای ایجاد اعتماد کافی در بازار و جذب شرکت کنندگان جدید از بخش های مالی و تشویق شرکت کنندگان برای استفاده از یک هاب تجاری برای متعادل سازی دارایی هایشان نیاز دارد.

آی یی ای اعلام کرد در میان کشورهای آسیایی، سنگاپور بیشترین پتانسیل را برای تبدیل شدن به یک هاب تجاری دارد.
برچسب ها: آسیا ، دومین ، بازار ، گاز جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار