يك حقوقدان گفت: 29 اسفند سال 1329 با ملّي شدن صنعت نفت سلطه استعمار پير در هم شكست و ملت ايران حقوق خود را در مجامع بين‌المللي تثبيت كردند.

"قاضي حسن تردست" در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرا رسيدن 29 اسفند و روز ملّي شدن صنعت نفت، اظهارداشت: ملّي شدن صنعت نفت، يكي از مهمترين فرازهاي تاريخ درخشان ايران اسلامي است كه با همت مردم و تلاش دولتمردان آن دوره محقق شد.

اين حقوقدان ادامه داد: تا روز 29 اسفند سال‌1329 نفت اين نعمت خداداي ايران زمين با توطئه انگليسي‌ها به غارت مي‌رفت و از آن تاريخ تا امروز ايران اسلامي در نهايت اقتدار از اين صنعت بهره‌برداري و صيانت مي‌كند.

تردست با بيان اين كه قيام ملت ايران براي ملّي شدن صنعت نفت منشاء بركات بسياري در عرصه بين‌المللي بود، اظهارداشت: بسياري از شخصيت‌هاي تاريخ از جمله جمال عبدالناصر در مصر نظرش اين بود كه حركت‌هاي بعدي خاورميانه بر عليه استعمار انگليس با الهام از همين واقعه تاريخي ملي شدن صنعت نفت ايران به وقوع پيوست.

اين حقوقدان خاطرنشان كرد: 29 اسفند سال 1329 با ملي شدن صنعت نفت سلطه استعمار پير در هم شكست و ملت ايران حقوق خود را در مجامع بين‌المللي تثبيت كردند.

گفتني است؛ ملي شدن صنعت نفت طي 29 اسفند سال 1329 به وقوع پيوست.

انتهاي پيام/

برچسب ها: قاضی ، تردست ، صنعت ، ملی ، شدن ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار