يك حقوقدان گفت: ايران حق دارد وضعيت حقوقي و قضايي ترورهاي اخير را در دادگاهي ويژه پيگيري كند.

حسن تردست در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران، در واكنش به انتشار كتاب "جاسوسي براي آخرالزمان" توسط دو خبرنگار اسرائيلي و آمريكايي و تاكيد صريح به نقش مستقيم موساد در ترور دانشمندان هسته اي در اين كتاب اظهار داشت: عوامل تروريستي موساد بارها در اخبار ضد و نقيض خود به اين مساله اذعان داشته اند ضمن اين كه شيوه ترور دانشمندان هسته اي كشورمان منطبق بر شگردهاي مدون ترور از سوي موساد است.

اين وكيل پايه يك دادگستري ادامه داد: جمهوري اسلامي ايران در اين مورد اقداماتي را از طريق شوراي امنيت سازمان ملل انجام داده و قطعا مستنداتي را هم در اين زمينه جمع آوري كرده است.

وي تصريح كرد: ايران بايد اين مساله را از طريق دادگاه هاي بين المللي پيگيري كند و حتي مي تواند با تشكيل دادگاهي ويژه با تعيين امنيت بين المللي عوامل ترور را محاكمه و مسايل را به افكار عمومي جهان منتقل كند.

تردست افزود: با دستگيري عوامل ترور دانشمندان هسته اي كشورمان توسط وزارت اطلاعات و اقرار صريح اين تروريست ها معلوم شده است كه اين جنايات با مسووليت مستقيم سرويس جاسوسي و تروريستي موساد دنبال شده .

اين حقوقدان تاكيد كرد: ايران حق دارد  وضعيت حقوقي و قضايي ترورهاي اخير را در دادگاهي ويژه پيگيري كند.

تردست با بيان اين كه عامل اصلي ترور ها بايد در ايران محاكمه شود تصريح كرد: رئيس موساد به عنوان مسوول مستقيم اين ترورها بايد با حضور سفرا، مقامات سياسي و تحت تدابير امنيتي در دادگاه به اين جنايت ها پاسخ بدهد.

وي تاكيد كرد: ايران با ارائه مستندات خود مبني بر نقش موساد در هدايت ترور دانشمندان هسته اي در مجامع بين المللي بايد خواستار دستگير عامل اصلي توسط پليس اينترپل باشد.

اين حقوقدان خاطرنشان كرد: شكايت از عوامل ترور دانشمندان هسته اي ايران در مجامع بين المللي يك از مسايل حقوقي است كه بايد با جديت از سوي مقامات كشورمان پيگيري شود./پ3 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار