یک حقوقدان گفت: آثار سینمایی و تلویزیونی نباید مروج خشونت گرایی و بداخلاقی های اجتماعی باشد بلکه باید موجب افزایش موج امیدواری و نشاط عمومی در جامعه باشد.

حسن تردست در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به آثار مخرب برخی آثار سینمایی در جامعه اظهار داشت: آثار سینمایی نباید مروج خشونت گرایی و عدم توجه به هنجارهای اجتماعی باشند بلکه باید در این آثار روحیه امیدواری مردم تقویت شود.

این حقوقدان ادامه داد: طی روزهای اخیر یک اروپایی تحت تاثیر یک شخصیت سینمایی در فیلم"بتمن" 12 نفر را به قتل رسانده است و همه کارشناسان جامعه شناسی و حقوق بر این باور و عقیده استوار هستند که اثار سینمایی تاثیر بسیاری بر احاد اجتماع دارند.

وی تصریح کرد: در بررسی پرونده اعترافات بسیاری از متهمان به این نتیجه می رسیم که آنها از برخی اثار سینمایی روند انحرافی عمل مجرمانه خود را الگو برداری کرده اند.

تردست تاکید کرد: سینما و تلویزیون دو رسانه اطلاع رسانی و سرگرم کننده هستند که دست اندرکاران این رسانه ها باید ابعاد تربیتی را در آثاری که تولید می کنند در نظر بگیرند.

این حقوقدان خاطرنشان کرد: مردم نیازمند روحیه امید و نشاط هستند و آثار سینمایی نباید خشونت و انواع جرایم را به نمایش عمومی بگذارند.

انتهای پیام/پ3
برچسب ها: تردست ، خشونت ، قتل ، جرایم ، حقوقدان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار