استاندار هرمزگان گفت: کنفرانس بین‌المللی خلیج فارس با حضور نمایندگانی از کشورهای اروپایی، آسیایی و آفریقایی از 15 اسفند به مدت دو روز در بندرعباس برگزار می‌شود.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بندرعباس ابراهیم عزیزی در جمع خبرنگاران گفت: بیست و یکمین دوره این کنفرانس به میزبانی بندرعباس برای معرفی جغرافیای بزرگ ایران و صیانت و پاسداری از نام خلیج فارس اجرا می‌شود.

وی افزود: کشورهایی از جمله آلمان، مصر، ایتالیا، نیجریه، عمان، یمن، قطر، عراق، سوئد، قبرس، ترکیه، سنگاپور و ژاپن، همچنین بیش از یک صد نفر از اندیشمندان، صاحبنظران و مورخان در این کنفرانس شرکت می‌کنند.
عزیزی از ارائه 160 مقاله به دبیرخانه این کنفرانس خبر داد و گفت: از این تعداد، 60 مقاله برتر شناخته شده و در نشست‌های علمی و تخصصی بررسی می‌شود.
وی افزود: 50 درصد از این مقاله‌ها داخلی و 50 درصد دیگر خارجی است.
استاندار هرمزگان با اشاره به اینکه امسال برای دومین بار این کنفرانس در هرمزگان برگزار می‌شود، گفت: سال‌های قبل این کنفرانس بین‌المللی در تهران برگزار می‌شد و باید از این فرصت پیش آمده برای معرفی ظرفیت‌های استان هرمزگان با هزار و100 کیلومتر خط ساحلی و دارای غنای تاریخی استفاده کنیم و نگاه‌های بخشی و جزیره‌ای را در این امر دخالت ندهیم.
عزیزی همچنین از سفر معاون اول رئیس جمهور به هرمزگان خبر داد و گفت: محمدرضا رحیمی روز دوشنبه 14 اسفند برای بهره‌برداری از چند پروژه عمرانی به هرمزگان می‌آید.
وی افزود: افتتاح مجتمع پتروصنعت گامرون، پل حسن لنگی، 120 کیلومتر راه روستایی، همچنین بهره‌برداری از بیمارستان بشاگرد و مرکز پرتو درمانی بندرعباس، طرح توسعه بیمارستان شهید محمدی وافتتاح 6 هزار 500 واحد مسکن مهر از برنامه معاون اول رئیس جمهور در سفر به هرمزگان است./س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.