با فرارسیدن ایام نوروز اهدای خون بهترین عیدی به بیماران نیازمند به خون و فرآورده های خونی است.

دکتر حاجی بیگی مدیر کل روابط عمومی سازمان انتقال خون ایران در گفتگو با خبرنگار علمي باشگاه خبرنگاران گفت: با در پیش بودن تعطیلات نوروزی و با توجه به کاهش ذخایر خون و فرآورده های خونی در کشور همچنان نیاز بیماران به خون و فرآورده های خونی در مراکز درمانی روبه افزایش است.
 
وی افزود: هر ساله به شروع تعطیلات نوروز با مشکل کاهش اهدای خون رو به رو هستیم و امیدواریم این بار با ورود به سال جدید مردم شریف، نوعدوست و ایثارگر کشور با اهدای خون بهترین عیدی را به بیماران نیازمند در مراکز درمانی بدهند.
 
حاجی بیگی تصریح کرد: در تهران 170 بیمارستان و مرکز درمانی وجود دارد که خون و فرآورده های درخواستی شامل پلاکت، پلاسما باید در تهران تامین شود.
 
وی گفت: با توجه به اینکه کمتر از 10 درصد از آمارهای گروه خونی به گروه خونی منفی اختصاص دارد بنابراین نیاز به گروه خونی منفی خصوصا گروه خونی O- بیش از پیش احساس می شود.
 
حاجی بیگی با بیان اینکه بیماران نیازمند به خون در تمام فصول و ایام سال وجود دارند از مردم خواست تا در ایام نوروز بیماران را از یاد نبرند و به اهدای خون اقدام کنند، هیچ بیماری دغدغه تامین خون مورد نیاز خود را نداشته باشد./ع2
برچسب ها: خون ، نوروز ، ذخایر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار