مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: در چهار سال گذشته حدود 135 هزار واحد پلاسما از استان کرمان برای فرآوری به آلمان ارسال شده است.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،محمدرضا  مهدی‌زاده با اشاره به بازدید نماینده شرکت CSL بهرینگ آلمان از بخش‌های فنی اداره کل انتقال خون استان کرمان اظهار دات: این بازدید به منظور تأیید مجدد برای ارسال پلاسما به کشور آلمان انجام شد.

وی افزود: شرکت CSL بهرینگ یکی از شرکت‌های آلمانی است که در فرآوری پلاسما فعالیت می‌کند و بازدید صورت گرفته در راستای تأیید مجدد و ارسال پلاسما انجام شد.

مهدی‌زاده تصریح کرد: در این بازدید انتقال خون کرمان مورد تأیید این شرکت قرار گرفت و پلاسمای ارسالی طبق روال چند سال گذشته به پالایشگاه تهران ارسال تا برای فرآوری از آن جا به کشور آلمان ارسال شود.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: در چهار سال گذشته حدود 135 هزار واحد پلاسما از استان کرمان به آلمان ارسال شده که این آمار نشان می‌دهد در این مدت توانسته‌ایم، بیش از90 درصد پلاسمای تولیدی کرمان را برای فرآوری به این کشور ارسال کنیم.

مهدی‌زاده با بیان اینکه کرمان در زمینه ارسال پلاسما یکی از استان‌های برتر کشور است، خاطرنشان کرد: پلاسماهای ارسالی علاوه بر اینکه نقش مهمی در صرفه‌جویی ارزی دارند، موجب افزایش سلامت بیماران نیازمند به فرآورده‌های تولیدی از پلاسما می‌شوند.

وی بیماران سرطانی، هموفیلی و سوختگی‌ها را عمده مصرف کننده این فرآورده‌ها دانست و عنوان کرد: از ابتدای امسال مصرف فرآورده‌های خونی در مراکز درمانی استان کرمان حدود هشت درصد رشد داشته است که با توجه به رشد هفت درصدی اهدای خون هیچ مشکلی در تامین فرآورده‌های خونی در استان نداشته‌ایم.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان بیان داشت: در حال حاضر مهم‌ترین مشکل این مرکز کسری اعتبارات هزینه‌ای به دلیل افزایش هزینه‌های مربوط به تهیه و فرآوری فرآورده‌های خونی است که امیدواریم تا پایان سال این مشکل برطرف شود.
برچسب ها: خون ، پلاسما ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.