کارشناس استراليايي درباره پيامدهاي تشديد تنش ارضي چين و ژاپن به شدت هشدار داد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه پرس تي وي ؛ استيون ريبت گفت تنشهاي ارضي بين چين و ژاپن شدت گرفته است. امروز  مقامات ژاپن اعلام کردند سه فروند شناور گشت زني چين وارد آبهاي سرزميني ژاپن در اطراف چند جزيره مورد اختلاف اين کشور در آبهاي درياي چين شرقي شده اند. به گفته مسئولان گارد ساحلي ژاپن، اين شناورها وارد آبهاي اطراف جزايري شده اند که در ژاپن از آن با عنوان سينکاکو ياد مي شود و چيني ها نام ديائو را بر آن اطلاق کرده اند. ژاپن سال گذشته اين جزاير را ملي کرد و اين اقدام با واکنش شديد توکيو همراه شد. چين اعلام کرده است هرگز از ادعاي مالکيت اين جزاير دست نخواهد کشيد. درحال حاضر اين جزاير در کنترل ژاپن است.

 به هرحال، ورود شناورهاي چيني به آبهاي ژاپن سبب تشديد تنشها مي شود. مردم چين نيز به شدت به مالکيت ژاپن درباره اين جزاير اعتراض دارند. همين تنشهاي ارضي سبب تشديد احساسات ضدچيني در ژاپن و احساسات ضدژاپني در چين شده است.

مردم چين به علت تبليغات دولتي و مطالبي که از رسانه ها منتشر مي شود با نفرت  به ژاپن نگاه مي کنند. چيني ها خاطره جنگهاي گذشته کشورشان با ژاپن را نيز به خاطر دارند و اينکه ننگ اين جنگها در تاريخ کشورشان نقش بسته است. بنابراين، بحث مناقشه ارضي چين و ژاپن درواقع به علت چند جزيره کوچک و خالي از سکنه نيست بلکه به غرور ملي و گذشته روابط دو کشور مربوط است. به هرحال، تشديد تنش در روابط پکن و توکيو مي تواند تهديدي جدي براي ثبات در خاور دور باشد.


                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: هشدار ، تنش ، چین ، ژاپن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار