"محمد علي شعباني" پژوهشگر دانشگده مطالعات شرقي و آفريقائي در دانشگاه لندن در مقاله جديدي تحت عنوان "مذاكرات هسته اي بايستي ادامه پيدا كند" با ابراز خوش بيني نسبت به دور جديد مذاكرات هسته اي ايران و 1+5 اذعان نموده كه قدرتهاي جهاني بايستي حق هسته اي ايران را برسميت بشناسند."

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از نشنال اينترست، نويسنده در آغاز مقاله با ابراز خوش بيني نسبت به ادامه روند مذاكرات ايران و قدرتهاي جهاني مي نويسد "پس از مدتها تاخير در مذاكرات، ايران و كشورهاي عضو گروه 1+5 (آمريكا، انگليس، فرانسه، روسيه، چين و آلمان) در نهايت مذاكرات هسته اي بين دو طرف برگزار شد. خبرهايي خوبي در اين باره به گوش مي رسد.

شعباني در ادامه اذعان مي كند كه قدرتهاي غربي مي بايستي ايران هسته اي را برسميت شناسند و در اين باره مي افزايد "قدرتهاي عضو گروه 1+5 مي بايستي حق غني سازي هسته اي ايران به منظور اهداف صلح آميز را برسميت شناسند .

نويسنده در اين باره اذعان مي كند كه جمهوري اسلامي ايران همواره خواهان مذاكره در شرايطي عادلانه بوده است و در اين باره مي افزايد "جمهوري اسلامي ايران برخلاف آن چيزي كه از سوي غربي اظهار شده است متعهد به مذاكره اي استراتژيك با غرب است. ايران عليرغم تحريم هاي اقتصادي ضد ايراني وضع شده از سوي كشورهاي غربي و جنگ سايبري آن كشورها و همچنين ترور دانشمندان هسته اي اش هنوز به مذاكره ادامه مي دهد و اين خود شاهدي است كه مدعاي مذكور را ثابت مي كند." 

وي در ادامه به دولت اوباما توصيه مي كند كه اقدامي عملي و صريح در ابراز "حسن نيت " به ايران انجام دهد و در اين باره مي افزايد "در اين ميان اوباما بايستي پيامي روشن به جمهوري اسلامي ايران بفرستد و ثابت كند كه خواهان راه حلي صلح آميز براي حل مسئله برنامه هسته اي ايران است." 

وي به دولت اوباما توصيه مي كند كه به فرمايشات مقام معظم رهبري توجه كند و در اين باره مي افزايد "اولين گام مثبت در اين باره آنست كه اوباما و كابينه اش به فرمايشات مقام معظم رهبري جمهوري اسلامي ايران توجه كنند. حضرت آيت الله خامنه اي صريحا فرمودند كه "سلاح خود را از مقابل ايران برداريد" تا ما نيز با شما منطقي برخورد نمائيم. اين پيامي روشن بوده است. اوباما مي بايستي به آن توجه نمايد و فشار و تحريم عليه ايران را بردارد. وي با تغيير كابينه و انتخاب هاگل و جان كري قصد داشته تا در اين مسير گام بردارد."

 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار