نشست ها و گفتگوهايي در چارچوب آشتي در شهر المخرم در حمص برگزار شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه الاخباريه سوريه ؛ گروه هاي مردمي در شهر المخرم در ريف شرقي حمص نشست آشتي و گفتگوهاي محلي را با حضور روحانيون ديني و بزرگاني از روستاها و مناطق تابعه شهر المخرم برگزار کردند. 

يکي از فعالان اجتماعي شرکت کننده در اين گفتگوها گفت: گروه هاي مختلف در اين گفتگوها شرکت دارند و هدف آنها حفظ وحدت و يکپارچگي کشور است. محمد خضور از بزرگان منطقه گفت: اهالي اين منطقه از ابتداي بحران به صورت دائم با يکديگر در تماس بودند و نشست ها و ديدارهايي به صورت مداوم برگزار مي کردند. اين ديدارها و نشست ها در چارچوب آشتي و ارتباطات اجتماعي برگزار مي شود و هدف از آن حفظ امنيت منطقه و دور نگه داشتن آن از حوادث است که موفق به اين کار شده ايم.

يکي ديگر از فعالان شرکت کننده در اين گفتگوها گفت: گفتگوها بسيار دوستانه و کارآمد و موفقيت آميز بود. حاضران در اين نشست درباره پرهيز از طايفه گرايي سخن گفتند. ديگر شرکت کننده در اين گفتگوها گفت: اگر همين شيوه ادامه پيدا کند و کردار را جانشين گفتار کنيم به ياري خداوند به زودي از اين بحران خارج مي شويم.يکي ديگر از بزرگان منطقه گفت: بايد کميته هايي در مناطق مختلف تشکيل شود تا با يکديگر گفتگو کنند و مسئولان اجرايي نيز از آنها حمايت کنند تا ديدارها به صورت دوره اي برگزار شود و عشق و محبت به ميان مردم بازگردد. 

در ادامه گزارش آمده است: شرکت کنندگان در اين گفتگوها بر اهميت آشتي و همزيستي با يکديگر تاکيد کردند و افزودند به جز گفتگوي شفاف هيچ راهي براي خروج از بحران وجود ندارد. 
يکي از بزرگان منطقه تاکيد کرد نتايج اين گفتگوها نشان داد که همه روستاها با هم متحد هستند و کميته هاي مردمي براي مقابله با توطئه گران و مزدوران تشکيل مي دهند تا از کشور حمايت کنند. اياد سليمان عضو پارلمان سوريه نيز که در اين نشست ها حضور داشت تاکيد کرد: اين ديدارها و نشست ها مفهوم شهروندي و وطن را نزد همه افراد تقويت مي کند. اميدواريم اين ديدارها بيشتر برگزار شود . 




                           آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: سوریه ، آشتی ، گفتگو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار