اولین پیوند دست از فرد دچار مرگ مغزی برای اولین بار در منطقه خاور میانه در حال انجام است.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران: دکتر ابوالقاسمی در نشست خبری امروز با بیان این که امروز برای اولین بار در کشور بعد از تلاش های بسیار شاهد اتفاق نوینی هستیم گفت: با توجه به این که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی پیشتاز عرصه پیوند کشور است برای اولین بار موفق شد پیوند دست از فرد دچار مرگ مغزی را به فرد دیگری انجام دهد .

وی اظهار کرد: شاخص اهدای عضو در دنیا 35 در 1 میلیون نفر است که این رقم در کشور ما 25 در 1 میلیون نفر می باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی با بیان این که تیم پیوند دانشگاه در عرصه های مختلف از جمله پیوند ریه، قلب و ... موفقیت های بسیاری کسب کرده است تصریح کرد: در سال جاری 500 نفر موافق اهدای عضو بودند که اعضای این افراد به بیش از 2 هزار نفر اهدا شده است.

ابوالقاسمی یادآور شد: مراحل پیوند اعضا از کسب رضایت از خانواده فرد دچار مرگ مغزی رضایت فرد گیرنده برای دریافت عضو و تیم هماهنگ پیوند از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است که روز گذشته با رضایت خانواده فرد دچار مرگ برای پیوند دست به جوانی 38 ساله که دچار قطع دست شده بود مراحل جراحی آغاز و از 5 صبح امروز عمل جراحی شروع شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در پایان با اشاره به این که پیوند دست از فرد مرگ مغزی در کشور و همچنین خاور میانه برای اولین بار صورت گرفته گفت: مراحل این پیوند تاکنون موفقیت آمیز بوده و تا ساعتی دیگر به پایان می رسد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار