پروسه پیوند اعضا به دلیل حساس بودن در تمام ایام شبانه روز و حتی تعطیلات رسمی و غیر رسمی متوقف نمی شود.

دکتر سید حسن امامی رضوی، معاون درمان وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران  با بیان این که دیروز با مسئولین انجمن حمایت از بیماران کلیوی جلسه اي داشتیم که مسئولین این انجمن  خبر توقف پیوند کلیه تا پایان تعطیلات عید به نقل از مسئولین این انجمن  را برداشت نادرست رسانه ها عنوان کردند، افزود: در تمام طول سال پیوند اعضا به خصوص پیوند کلیه در حال انجام است و تعطیلات رسمی و غیر رسمی باعث توقف پیوند کلیه نمی شود.

وی با بیان این که پیوند کلیه به عنوان یک عمل جراحی معمول در کشور ما تبدیل شده است گفت: امسال هم مثل سال گذشته بخشنامه ای به بیمارستان ها ابلاغ کردیم که به جز روزهای تعطیل رسمی که بیمارستان ها تنها پاسخگوی موارد اورژانس هستند به ارائه دیگر خدمات همچون اعمال حراجی بپردازند.

وی ادامه داد: در ایام تعطیل رسمی و غیر رسمی 50 درصد ظرفیت بیمارستان ها در روزهای تعطیل به خاطر اورژانس فعال است که اگر در این ایام فردی نیاز به اعمال پیشرفته جراحی و دیگر خدمات نیاز پیدا کند وظیفه کادر درمان و مراکز درمانی این است که برای حفظ جان بیمار تمام شرایط را برای او فراهم کنند.

امامی رضوی با بیان این که سال گذشته در ایام تعطیلات عید استقبال خوبی از طرف مردم برای گرفتن خدمات درمانی از بیمارستان ها صورت نگرفت تصریح کرد: ولی وظیفه ما این است که کادر درمانی بیمارستان ها را برای ارائه خدمات در مواقع نیاز آماده کنیم.

وی خاطر نشان کرد:  خدمت پیوند اعضا در ایام شبانه روز و تعطیلات رسمی و غیر رسمی از دهنده مرگ مغزی به دلیل شرایط حساس فرد مرگ مغزی شده باید بدون فوت وقت انجام شود بنابراین کادر پیوند کادر فعالی است که در تمام ایام آماده باش هستند تا بتوانند جان برخی بیماران را با پیوند اعضا نجات دهند./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.