مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: صنایع مس ایران جایزه ادبی، فرهنگی و هنری استان کرمان را در اسفند ماه هر سال برگزار می‌کند.

به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران ، نعمت‌الله پوستین‌دوز در آیین نکوداشت سیدعلی میرافضلی شاعر و پژوهشگر فرهیخته ایران و کرمان اظهار داشت: میرافضلی انسانی فرهیخته، پژوهشگر و میراث فرهنگی، ادبی، اخلاقی و دینی است.

وی ابراز داشت: صنایع ملی مس ایران جایزه ادبی، فرهنگی و هنری استان کرمان را به صورت سالانه در اسفند ماه میزبانی می‌کند و این برنامه را به فال نیک می‌گیریم که بتوانیم رسالت خود را انجام دهیم.

پوستین‌دوز با اشاره به اینکه مس یک فلز صنعتی و هنری است، افزود: از گذشته‌های دور این فلز خوش‌رنگ و نگار جایگاه خود را در زندگی بشر داشته است و مس به عنوان نماد تبلور اندیشه انسان و بهره‌مندی از طبیعت لایزال الهی است.

وی تصریح کرد: عصر دانایی بدون مس معنا ندارد و ما ایرانی‌ها صاحب یکی از استراتژیک‌ترین منابع طبیعی یعنی مس هستیم.

پوستین‌دوز ابراز داشت: کرمان استانی زرخیز، دین‌پرور، هنرپرور و تاریخ‌پرور است که از دوره‌های گذشته در تمام تمدن‌های بشری نقش ایفا کرده است و در حال حاضر هم جایگاه پررنگی را دارد.

وی اذعان داشت: امروز ایران را به عنوان کشوری قدرتمند در عرصه‌های مختلف می‌شناسند و دشمنان از هویت فرهنگی و دینی ما نگران هستند، زیرا فرهنگ مکتوب و تاریخ ما ریشه‌دار است.

پوستین‌دوز خاطرنشان کرد: شرکت ملی صنایع مس ایران یک شرکت میان‌نسلی است که به گذشته، حال و آینده اختصاص دارد و آن را باید با اندیشه و دانایی بارور کنیم و ارتقا دهیم.

وی گفت: مس ایران یک نماد اقتصادی است و در سطح یک استان و یا یک بنگاه نیست و در سطح ملی مطرح است و توسعه پایدار ایران را برعهده دارد.

پوستین‌دوز اظهار داشت: علاوه بر سرمایه‌های اقتصادی، انسانی و طبیعی که در صنایع مس ایران داریم، نیاز است که سرمایه‌های اجتماعی را گسترش دهیم.

وی تصریح کرد: بُعد ورزشی باشگاه فرهنگی ورزشی صنعت مس کرمان پررنگ است و قصد داریم با کمک دوستان بُعد فرهنگی این باشگاه را هم پررنگ کنیم.

این مسئول گفت: باشگاه فرهنگی ورزشی مس ایران باید یک رسانه باشد که فرهنگ و ورزش دو بال این رسانه هستند و فوتبال ویترین این باشگاه است./ج1

برچسب ها: مس ، استراتژیک ، پژوهش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.