قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بر حمایت این وزارتخانه از نشر کتب دینی در مراحل مختلف از جمله تحقیق و چاپ تاکید کرد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران قم، علی اصغر پورمحمدی اظهار داشت: وزارت ارشاد قراردادهای زیادی با ناشران و محققان در زمینه کتب دینی دارد و برای وام دادن به ناشران نیز مذاکراتی با بانک ها داشته است.
وی با بیان اینکه تیراژ کتاب در کشور باید بالا باشد تصریح کرد: متاسفانه کتاب خوب در کشور کم چاپ می شود که باید این وضع اصلاح شود ضمن اینکه کتاب ها باید جهت دار چاپ شوند.
وی با اشاره به گرانی کاغذ و اقلام مرتبط با حوزه نشر افزود: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش زیادی می کند که سهمیه مناسب کاغذ و سایر اقلام را برای ناشران و دست اندرکاران حوزه نشر فراهم کند تا این صنعت رونق خود را همچنان حفظ کند.
پورمحمدی بر ضرورت حمایت از کتب حوزوی تاکید کرد و ادامه داد: در تلاش هستیم از این بخش حمایت بیشتری کنیم اما محدودیت های مالی مقداری دست این وزارتخانه را بسته است.
نمایشگاه تخصصی کتاب حوزه از هشتم تا پانزدهم اسفندماه از ساعت 9 الی 12 و 15 الی 20:30 در مجتمع امام خمینی پذیرای بازدید کنندگان است./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.