بحران اقتصادي موجب شده است حدود سي درصد از کودکان زير هجده سال اتحاديه اروپا و حدود سي و پنج درصد از کودکان زير هجده سال ايتاليا در معرض خطر فقر و محروميت هاي اجتماعي قرار گيرند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاري ايتاليايي زبان آنسا ؛ يورو استات در تازه ترين گزارش خود اعلام کرد در سال 2011 ، بيست و هفت درصد از کودکان زير هجده سال اتحاديه اروپا در معرض خطر فقر و محروميت هاي اجتماعي قرار داشتند. بر اساس اين گزارش، ميزان فقر کودکان زير هجده سال در ايتاليا بالاتر از ميزان متوسط آن در اتحاديه اروپا بوده و به سي و دو مميز سه دهم درصد رسيده است. 

بر همين اساس، کودکان زير هجده سال بيش از ديگر افراد جامعه در معرض خطر فقر و محروميت هاي اجتماعي قرار دارند. در سال 2011 حدود يک چهارم ، بعبارتي بيست و چهار درصد از افرد بزرگسال جامعه و بيست و يک درصد از افراد سالخورده در وضعيت فقر و محروميت هاي اجتماعي قرار داشتند.بيش از همه نيز افراد زير هجده سالي که والدين آنها داراي پايين ترين مدرک تحصيلي هستند، در معرض خطر فقر و محروميت هاي اجتماعي قرار دارند.  

در ادامه اين گزارش آمده است،52درصد از کودکان زير هجده سال بلغارستان، چهل و نه درصد از کودکان روماني، چهل و چهار درصد از کودکان لتوني، چهل درصد از کودکان مجارستان، سي و هشت درصد از کودکان ايرلند و سي وسه مميز چهار دهم درصد از کودکان ليتواني در وضعيت فقر و محروميت هاي اجتماعي بسر مي برند.سوئد،‌ دانمارک، فنلاند، ‌اسلواني،‌ هلند و اتريش از جمله کشورهايي هستند که وضعيت کودکان زير هجده سال در اين کشورها بهتر است.



                               آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: کودک ، اروپا ، فقر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار