آمارها نشان میدهد طی ماههای اخیر کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل کاهش یافته است .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه المیادین ؛  کاهش بودجه آمریکا باعث کاهش کمک های نظامی این کشور به اسرائیل به ارزش 729میلیون دلار در سالجاری خواهد شد.

اسرائیل تا کنون 250 میلیون دلار از کمک های نظامی آمریکا را در سالجاری از دست داده است و تا پایان سال این رقم به هفتصد و بیست و نه میلیون دلار خواهد رسید. کل کمک های آمریکا به اسرائیل سه میلیارد و 150 میلیون دلار است. این مسئله خبر ناگواری برای مقامات اسرائیلی بوده است. آمریکا همه حمایت های خود را به برنامه های ضد موشکی اسرائیل متوقف کرد. حمایت های آمریکا از اسرائیل در زمینه سامانه موشکی گنبد آهنین و طرح هیتس چهارصد و هفتاد و نه میلیون دلار بوده است. 

طرح هیتس برای مقابله با موشک های قاره پیما است. منابع آمریکایی نزدیک به اسرائیل کاهش کمک های نظامی واشنگتن را دلیل درگیری های جاری در سوریه ، احتمال انتقال تسلیحات غیرمتعارف این کشور به حزب الله و برنامه هسته ای ایران به عنوان وضع فاجعه بار برای اسرائیل می دانند. 

روزنامه اسرائیلی معاریو اعلام کرد وزارتخانه های دارایی و جنگ اسرائیل به دنبال تدوین راهبردی برای مقابله با این مشکل هستند. ایهود باراک وزیر جنگ اسرائیل شتابزده به آمریکا سفر کرد تا این مشکل را حل و فصل کند ولی همه تلاش های وی به شکست انجامید. بحران مالی آمریکا باعث سکوت جمهوریخواهان درباره کاهش حمایت نظامی این کشور از اسرائیل شده است. روزنامه معاریو تاکید کرد هیچ نماینده ای در کنگره آمریکا پیدا نمی شود که برای استثنا قراردادن اسرائیل از کاهش بودجه نظامی آمریکا تلاش کند.


 
                                 آخرين اخبار جهان را اينجا بخوانيد.
برچسب ها: آمریکا ، نظامی ، اسرائیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار