ترکیه ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور آینده قبرس شرایط را برای وحدت این جزیره فراهم کند که از سال هزار و نهصد و هفتاد و چهار به دو بخش ترک نشین و یونانی نشین تقسیم شده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، اگمن باغیش وزیر امور اروپایی ترکیه قبل از دور دوم انتخابات ریاست جمهوری قبرس که روز یکشنبه برگزار می شود، گفت: « بحران اقتصادی نتیجه رفتار لجوجانه آنها است .»

باغیش ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور جدید بخش یونانی نشین قبرس زمینه را برای وحدت این جزیره فراهم کند، پیشرفتی که می تواند « بحران اقتصادی » این کشور عضو اتحادیه اروپا را درمان کند.

ترکیه بر خلاف جامعه بین الملل که جمهوری یونانی نشین را در جنوب قبرس به رسمیت شناخته است، تنها جمهوری ترک نشین شمال قبرس را به رسمیت می شناسد.

جمهوری قبرس از سال دو هزار و چهار عضو اتحادیه اروپا است.

نیکاس آناستازیادیس، نامزد راست گرای حامی اروپا در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری قبرس از بخت پیروزی برخوردار است.

او که در دور نخست با فاصله زیاد اول شد، با استاوروس آکل ( بیست و شش ممیز نود و یک صدم درصد آرا )، نامزد مستقل رقابت می کند.

وزیر امور اروپایی ترکیه از دمیتریس کریستوفیاس رئیس جمهور فعلی قبرس به شدت انتقاد و ابراز امیدواری کرد رئیس جمهور و مقامات جدید قبرس عملکرد متفاوتی داشته باشند.

قبرس با بحران مالی جدی روبرو و دولت این کشور از صندوق بین المللی پول و اتحادیه اروپا خواسته است به بانک های این کشور کمک کنند.
برچسب ها: قبرس ، ترکیه ، اتحاد ، انتخابات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار