عربستان سعودي سلاح هايي را در کرواسي براي تجهيز شورشيان سوري خريداري کرده است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از روزنامه نيويورک تايمز ؛‌ اين روزنامه به نقل از مقامات غربي که خواستند نامشان فاش نشود نوشت عربستان سعودي مقادير زيادي سلاح هاي زميني متعلق به « انباري مخفي» مربوط به مناقشات در بالکان در دهه هزار و نهصد و نود خريداري کرده است. اين سلاح ها در ماه دسامبر ازطريق اردن به شورشيان تحويل داده شده است . از همين دوره است که سلاح هاي ساخت جمهوري هاي يوگسلاوي سابق در ويدئوهايي که شورشيان در يوتيوپ منتشر مي کنند، ديده مي شود.

از آن موقع مقامات غربي اعلام مي کنند چندين فروند هواپيما پر از سلاح کرواسي را به ويژه با هزاران قبضه سلاح و صدها قبضه تيربار و همچنين مقادير نامشخصي مهمات ترک کرده است. سخنگوي وزارت امور خارجه کرواسي  در گفتگو با اين روزنامه مدعي شد هيچ سلاحي به عربستان سعودي يا شورشيان سوري فروخته نشده است. اردن و عربستان سعودي نيز از پاسخ دادن به سئوالات اين روزنامه خودداري کرده اند.

آمريکا مدعي است از حدود دو سال پيش به کمکي بشردوستانه به آوارگان سوري در کشورهاي همسايه و همچنين مساعدت غير مرگبار براي شورشيان ( تجهيزات ارتباطاتي و آموزشي) متعهد باقي مانده است.

 


برچسب ها: شورشی ، سوریه ، سلاح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار