عبادالله رمضانی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران گفت: این سند با هدف ساماندهی و انسجام بخشی فعالیت‌های حوزه کتاب براساس مطالبات مقام معظم رهبری، چشم انداز توسعه شهر تهران تدوین خواهد شد.

به گزارش  گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران از  معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، " عبادالله رمضانی " مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران ضمن بیان این مطلب افزود: سند مذکور با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در قانون شهرداری‌ها، مدیریت فرهنگی شهر، قوانین شهرداری‌ها کتاب و کتابخوانی و برنامه پنج ساله عملیاتی شهرداری به تعیین و تعریف مولفه‌ها، اهداف، راهبردها مدیریت شهری در این عرصه می پردازد. 
وی گفت: سند توسعه کتاب و کتابخوانی در سه بخش مخاطبان، وظایف مولفان و ناشران همچنین وظایف مسئولان و متولیان تنظیم و تدوین خواهد شد. در بخش مخاطبان با وام گرفتن از رهنمودهای مقام معظم رهبری وظایف مردم در ترویج فرهنگ کتابخوانی، بخش دوم نیازها و مطالبات مولفان و ناشران احصاء و برای آن راهکار ارایه شده است. 
 رمضانی ادامه داد: در بخش وظایف مسئولان و متولیان ضرورت توسعه و تجهیز کتابخانه‌ها، لزوم اجرای برنامه تبلیغی، اطلاع‌رسانی و ترویجی در حوزه کتابخوانی، انجام برنامه‌های ابتکاری و‌ خلاقانه همچنین نهادینه کردن فعالیت‌های حمایتی و نظارتی درعرصه کتاب مورد تاکید قرار گرفته است. 
وی افزود: این سند که با پیشگفتاری از دکتر سید محمدهادی ایازی معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران منتشر می‌شود نشانگر حمایت جدی مدیریت شهری از صنعت چاپ و نشر خواهد بود./ف
برچسب ها: سند ، توسعه ، کتاب ، تدوین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار