رئیس پارک علم و فناوری پردیس گفت: با توجه به اجرایی شدن آیین نامه حمایت از شرکت های دانش بنیان، تعداد متقاضیان جهت ورود به این حوزه افزایش یافته است که پاسخگویی به این رویکرد نیازمند بودجه کافی و قابل توجه است.

 مهدی صفارنیا ريیس پارک علم و فناوری پردیس در گفتگو با خبرنگار  علمي باشگاه خبرنگاران گفت: 7 طرح در مهرماه مراحل نهایی خود را طی می کرده و رونمایی شدند و تعدادی طرح دیگر نیز در حوزه نرم افزار و دارو آماده رونمایی است که متوسل به برگزاری یک برنامه ای جهت رونمایی این محصولات هستیم.
 
وی افزود: به طور معمول تعداد محصولات جدید و یا ارتقا یافته قبلی ارائه شده شرکت ها بالای 40 الی 50 محصول در سال است.
 
وی در خصوص بودجه تصریح کرد: اکنون نیاز زیادی به بودجه داریم و امیدواریم پیش بینی دولت در مورد بودجه پاسخگوی نیازهای ما باشد.
 
صفارنیا ادامه داد: با توجه به اینکه قانون حمایت از شرکت های دانش بنیان ابلاغ و آیین نامه ی آن اجرایی نشده است، رویکرد ورود به حوزه های دانش بنیان توسط محققین و دانشگاهیان کشور افزایش و تعداد و تقاضاها جهت عضویت در این مجموعه ارتقا یافته است.
 
وی اذعان داشت: اما متاسفانه ما فضای کافی جهت استقرار این تعداد متقاضی نداریم بنابراین بودجه باید به میزانی باشد که ما بتوانیم پاسخگوی این جریانی که در حوزه علم و فناوری آغاز شده است باشیم.
 
وی عنوان کرد: دو برنامه بزرگی که معاونت علمی و فناوری برای شرکت های ایرانی برگزار می کند.
 
جشنواره علم تا عمل مختص شرکت های دانش بنیان و جشنواره نوآوری و شکوفایی مختص مبتکرین و مخترعین است تا از این طریق محصولات و دستاوردهای خود را عرضه کنند.
 
وی ادامه داد: اما گاهی اوقات به دلایل مختلف خلاهایی در این زمینه در کشور وجود دارد که ما با دعوت از کشور های خارجی سعی در ایجاد همکاری های مشترک در قالب ارتقای تکنولوژی و ورود مشترک به بازارهای جهانی را داریم./ع2

برچسب ها: فناوری ، دانش ، دستاورد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار