در این لیگ دانشآموزی، تیمها اقدام به ساخت رباتهایی باقابلیت شبیهسازی عملیات انبار در دنیای واقعی بپردازند.
رقابتهای لیگ رباتهای انباردار المپیک فناوری ۱۴۰۳ با معرفی تیمهای برتر به کار خود خاتمه داد. در این دوره از رقابتها ۲۱ تیم در سه دور به رقابت پرداختند.
در این لیگ دانشآموزی، تیمها اقدام به ساخت رباتهایی با قابلیت شبیهسازی عملیات انبار در دنیای واقعی بپردازند. بر این اساس شرکتکنندگان باید رباتهای خود را از طریق یک دوره از پیش تعریف شده، راهنمایی کنند و در محیط مسابقه اشیا را شناسایی کرده و به مکانهای تعیین شده منتقل کنند.
تیمها بر اساس توانایی ربات خود در انجام کارها به طور مؤثر و دقیق قضاوت خواهند شد. این مسابقه حل مسئله، مهارتهای مهندسی عملی و کار تیمی را ترویج میکند و به دانشآموزان مقدمهای پویا و جذاب با رباتیک و لجستیک ارائه میدهد.
پس از برگزاری رقابتها، تیمهای روبو سپهر، الیت و خوارزمی بهعنوان تیمهای اول تا سوم معرفی شدند. این تیمها در مراسم اختتامیه المپیک فناوری مورد تقدیر قرار میگیرند.