معاون میراث فرهنگی کشور گفت: آيين تحويل سال نو در تمامی موزه ها و اماکن و محوطه های جهانی سراسر کشور برگزار می شود.

به گزاش باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومي سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري؛ مسعود علویان صدر با بیان این مطلب اظهار داشت: 2500 بنا و محوطه تاريخي در تمام کشور ساماندهي و آماده‌سازي شده‌اند تا در ايام نوروز میزبان علاقه‌مندان به آثار تاریخی و فرهنگی باشند چراکه نوروز فرصت مناسبي براي آشنايي مردم با ميراث ملی است.  
علويان صدر ادامه داد: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تمهیدات لازم جهت انجام برنامه های فرهنگی، برگزاری آیین های سنتی و برپایی نمایشگاه های هنرهای سنتی برای گردشگران نوروزی داخلی و خارجی در ایام نوروز 92 درنظر گرفته شده است. 
وی اظهار داشت: استقرار راهنمایان مجرب در تمامی موزه ها و آماده‌سازی و ساماندهی بنا و محوطه تاریخی در سراسر کشور از جمله اقداماتی است که توسط معاونت میراث فرهنگی به انجام رسیده است. 
مسعود علویان‌صدر افزود: به منظور حفاظت بیشتر از آثار فرهنگی – تاریخی بازدید گردشگران نوروزی براساس گنجایش و ظرفیت آثار تاریخی صورت خواهد گرفت. 
علویان‌صدر افزود: یکی از مفاهیم فرهنگی که می بایست در ایام نوروز مورد توجه قرار گیرد موضوع وندالیسم و آموزش در نحوه برخورد و استفاده از اماکن فرهنگی- تاریخی است به همین منظور لوح‌هاي سنگي و ايستگاه‌هاي خاطره‌نويسي در بناها و اماکن تاريخي با هدف فرهنگ‌سازي و مقابله با ونداليسم و تخريب‌گرايي ایجاد می شود. 
معاون میراث فرهنگی کشور در ادامه نوروز را  به عنوان فرصتی مناسب برای آشنایی با میراث فرهنگی و تاریخی دانست و افزود: معاونت میراث فرهنگی با تمامی امکانات و توان خود تلاش می‌کند تا گردشگران نوروزی در ایام تعطیلات بیشتر و بهتر با میراث فرهنگی کشور آشنا شوند. 
علویان‌صدر خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طبق آمار موجود اکثر مسافران نوروزی در سفرهای خود به بازدید از اماکن فرهنگی - تاریخی می‌روند، میزبانی شایسته از این گردشگران بیش از سال‌های گذشته در دستور کار ما قرار دارد. 
معاون میراث فرهنگی کشور افزود: تعيين ظرفيت بليت‌‌فروشي، تعیین مسير حرکت و بازديد از اماکن تاريخي، ايجاد حفاظ‌ شيشه‌اي و نصب تابلو‌هاي راهنما از دیگر اقدامات صورت گرفته در اماکن تاريخي است./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار