مديرکل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران، گفت: براي ايام نوروز برنامه هاي ويژه اي از جمله برگزاري جشنواره هاي نوروزي در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران؛ محمدحسين فرميهني فراهاني مديرکل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران، در نشست خبري امروز با اشاره به اهميت ايجاد نشاط اجتماعي در ايام نوروز، گفت: تسهيلات سفر در استان تهران برنامه ويژه اي براي اين ايام پيش بيني کرده است که مهمترين بخش آن جشنواره هاي نوروزي کاخ موزه ها است.

وي ادامه داد: آداب و رسوم و سنت اقوام ايراني و بالاخص عشاير با محوريت کاخ سعدآباد به نمايش در مي آيد.

وي افزود: 5 استان کشور در اين مراسم هر روز به تناوب يک استان حاضر مي شوند.
فرميهني فراهاني با اشاره به توزيع اقلام تبليغاتي در مبادي ورودي استان تهران گفت: در مبادي ورودي تهران در تمام نقاط پايگاه هايي براي توزيع اقلام تبليغاتي و دفترچه هاي معرفي کشيک هاي نوروزي ارائه مي شود.

مديرکل ميراث فرهنگي و گردشگري استان تهران با اشاره به تلاش هاي صورت گرفته در جهت ماندگاري توريست و گردشگر در تهران، گفت: در ايام نوروز با هماهنگي هاي صورت گرفته با اتحاديه هتلداران، 40 درصد تخفيف براي هتل ها و مهمانپذيرها و 20 درصد تخفيف در سفره خانه هاي سنتي ارائه مي شود.

وي با پيش بيني اينکه در سال جاري عبور گردشگران از مرز 25 ميليون نفر مي گذرد خاطرنشان کرد: سال گذشته اين ميزان 19 ميليون نفر بوده که براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته، ميزان جذب گردشگران در استان هاي تهران، شهرستان ري، دماوند و فيروزکوه و شهرستان هاي همجوار بازديد خواهند کرد.

وي ادامه داد: با حمايت آژانس ها و دفاتر مسافرتي، تورهاي تهرانگردي در نقاط مختلف تهران با مبلغي در حدود 400 هزار تومان، 4 روز اقامت گردشگر در تهران را ممکن مي سازند.

فرميهني فراهاني با بيان اينکه سفره هفت سين مظهر نوروز باستان است، گفت: در سه نقطه تهران سفره هاي هفت سين انداخته مي شود که به زيباترين فيلم و يا عکسي که از اين سفره هاي هفت سين به وب سايت ميراث فرهنگي ارسال شود، جوايزي اعطا مي شود.
وي با اشاره به راه اندازي راهنماي موزه گويا براي اولين بار در تهران، گفت: براي اولين بار در موزه سفالينه و آبگينه تهران راهنماي موزه به صورت گويا به سه زبان بهره برداري مي شود.

وي ادامه داد: با بهره گيري از اين دستگاه، کاربران مي توانند در هر نقطه از موزه با فشار يک کلید به سه زبان اطلاعات مورد نياز خود را دريافت کنند.

وي در پايان با بيان اينکه با تدبير رياست سازمان ميراث فرهنگي در راستاي اجراي هرچه بهتر جاذبه هاي فرهنگي و طبيعي استانها امسال نوروزي متفاوت شاهد خواهيم بود./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار