مشاور قائم مقام رئیس سازمان ثبت احوال کشور گفت: در حال حاضر حدود 165 دفتر پیشخوان از ثبت‌احوال مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که تعداد 9 مورد از این دفاتر در استان اصفهان استقرار دارند.

به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ،فریدون انصاری در حاشیه سفر خود به اصفهان و با اشاره به نحوه فعالیت این سازمان در سطح کشور اظهار کرد: ثبت احوال یک سازمان حاکمیتی و زیر‌ساختی و از قدیمی‌ترین سازمان‌‌های کشور است که حدود 90 سال از عمرش می‌گذرد.

وی با اشاره به ضرورت استفاده از ظرفیت‌های بخش غیر‌دولتی برای انجام وظایفی که جنبه تصدی‌گری را دارند،ادامه داد: در حال حاضر حدود 165 دفتر پیشخوان از ثبت‌احوال مجوز فعالیت دریافت کرده‌اند که تعداد 9 مورد از این دفاتر در استان اصفهان استقرار دارند.

مشاور قائم مقام رئیس سازمان ثبت احوال کشور تصریح کرد:سازمان ثبت احوال در طرح‌های توسعه‌ای، تحول در نظام بانکی، مالیاتی، تأمین رفاه و بیمه، سهام عدالت، بیمه روستاییان و غیره نقش بارزی را در کشور ایفا می‌کند.

وی به وظایف سازمان ثبت احوال اشاره کرد و افزود: ثبت اطلاعات علاوه بر ثبت وقایع چهار‌گانه ازدواج، طلاق، ولادت و وفات از جمله وظایف این سازمان است.

انصاری با بیان اینکه این سازمان وظیفه صدور اسناد هویتی در سراسر نقاط کشور و کشور‌های مختلف را نیز بر عهده دارد، تأکید کرد: انتشار آمار و اطلاعات جمعیت از وظایف مهم دیگر سازمان بوده که در برنامه‌ریزی‌های کلان و خرد از مهم‌ترین کاربرد برخوردار است.

وی در ادامه به فراوانی نام‌ها در سطح کشور اضافه کرد: بر‌اساس فراوانی نام در کشور در بین اسامی دختران فاطمه، زهرا، ستایش و در بین اسامی پسران امیر علی، ابوالفضل، امیرحسین از فراوانی قابل توجه برخوردار هستند.

مشاور قائم مقام رئیس سازمان ثبت احوال کشور فراوانی نام در استان اصفهان را برای اسامی دختر فاطمه، زهرا، ستایش و برای اسامی پسر  امیرعلی، امیرحسین و علی اعلام کرد.
برچسب ها: پیشخوان ، مجوز ، اصفهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.