رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: سرمایه در نقاط مختلف کشور نا متوازن توزیع می شود.

حجت ‏الاسلام والمسلمین مصطفی پور‏ محمدی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن تهران اظهار داشت: باید منابع عمومی کشور برای توسعه شهرها به خوبی توزیع شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر، بخش بزرگی از منابع مادی کشور و بیشترین سرمایه در تهران هزینه می ‏شود.

پور محمدی تصریح کرد: سایر نقاط شهری کشور نیز می‏ خواهند خود را به تهران برسانند؛ بنابراین، فقدان تعادل مذکور خود عامل بسیاری از مشکلات است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: نیل به چنین هدفی از سوی شهرهای دیگر، مدیریت شهری را به سمت و سوی مسائلی مانند تراکم‏ فروشی، طبقات ‏فروشی و فضا‏ فروشی خلاف مصالح شهری سوق می‏ دهد.

وی همچنین از مخالفت با تغییر کاربری بی‏ مورد اراضی کشاورزی در استان‏ های مختلف خبر داد و افزود: نظام ‏های عمومی کشور در بخش‏ های نظارتی و قضایی باید هماهنگ و همراه باشند و اگر این هماهنگی ایجاد شود، می ‏توان مقابل مسائلی نظیر تغییر کاربری اراضی کشاورزی ایستادگی کرد.

پور محمدی افزود: زمانی که در کنار این اقدامات، از قصد خود برای اعطای زمین یک هکتاری سخن به میان می ‏آوریم، معلوم است که با دستانمان پایه‏ های کار را خراب کرده ‏ایم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور تصریح کرد: در حقیقت با این نوع حرف زدن ‏ها و تصمیم‏ گیری ‏ها، منابع طبیعی و ملی را در معرض هرج و مرج، تاراج و سوء استفاده عده‏ ای فرصت ‏طلب قرار می‏ دهیم.

وی افزود: البته سازمان بازرسی کل کشور در مسیر ایستادگی مقابل چنین مسائلی گزارش ‏هایی جدی را به مراجع عالی کشور از جمله مجلس شورای اسلامی ارسال کرده است.

پور محمدی ادامه داد: یکی از اصلی ‏ترین مشکلات شهر های کشور به ‌ویژه در تهران و نواحی حاشیه ‏ای این کلان‏ شهر هجوم جمعیتی قابل توجه و مهاجرت روز افزون است./س


برچسب ها: سرمایه ، نهران ، فضا فروشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.